יוזמה מרגשת

מורן אושפז לבדו, עשרות פנו לעודד: "זה נותן כוח"

"מתי פעם אחרונה עשיתם מצווה גדולה ב-1 בלילה מבלי לקום מהכיסא?", כך נפתחה הודעה שהופצה וביקשה להתעניין במורן, שאושפז לבדו בבית החולים עם כוויות • ואכן, עשרות נענו ליוזמה והצליחו לרגש את מורן • ל"כיכר השבת" הוא מספר: "יש לי צמרמורות בכל הגוף. זה בלתי ניתן לתאר" (חרדים בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מורן בבית החולים (באדיבות המצלם)

מורן, בחור צעיר בשנות העשרים לחייו, אושפז לפני שמונה ימים בבית החולים בנהריה לאחר שסבל מכוויות דרגה ג' בעקבות מסיר שומנים שנשפך על רגלו. אלא שמורן שהה שם לבדו, בלי משפחה, בלי קרובים ובלי חברים.

בעקבות כך התגייסו מספר צעירים חרדים והפיצו בין חבריהם הודעה ובה בקשה להביע התעניינות בשלומו של מורן, לאחל רפואה שלימה ולעודד את רוחו, העיקר שלא ירגיש שהוא לבד.

"מתי פעם אחרונה עשיתם מצווה גדולה ב-1 בלילה מבלי לקום מהכיסא?", נכתב בהודעה שהופצה, "בבי"ח בנהריה יושב בחור מסכן במחלקת כוויות לאחר שנשפך עליו כמות סנט מוריץ במפעל בו הוא עובד. הוא לבד! הוא בודד שם!".

"כל מה שאנחנו מבקשים זה לשלוח לו הודעת רפואה שלימה וחיזוק עכשיו (כן! בשעה הזאת!)", נכתב בהודעה, "השם שלו זה מורן, נא עשו מאמץ".

אל ההודעה נלווה מספר הטלפון של מורן, ואכן בתוך זמן קצר עשרות התפנו ושלחו לו הודעות.

(באדיבות המצלם)

כך למשל כתב לו העסקן חונה דייטש: "אני ממש הצטערתי לשמוע על המקרה שקרה לך אז א' אני מאחל לך רפואה שלימה במהרה ב' אם אתה צריך עזרה בכל מה שקשור להחלמה שלך אל תהסס ותתקשר אלי בשמחה אשתדל לעזור לך ואוהבים אותך ומחבקים אותך ותהיה חזק".

חברון גרנביץ כתב למורן: "שתהיה לך רפואה שלימה והחלמה מהירה בקרוב. אל תדאג... אתה תשוב לאיתנך, כולנו מחזיקים לך אצבעות ומתפללים להחלמתך המהירה".

גרנביץ הוסיף וציטט לו שיר: "וכשהשמש אל הים שוקעת, אל תדאג, מחר היא שוב זורחת, תחזיק חזק עלה קטן".

(באדיבות המצלם)

דוד קליגר מ'קול חי' שלח לו גם כן הודעה: "אח יקר, שתהיה לך רפואה שלימה ותחזור לאיתנך במהרה". מורן הגיב לו: "תודה רבה אח יקר, באמת תודה. אני פשוט מתרגש".

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר מורן ממיטת חוליו: "נשפך עלי מסיר שומנים על הרגל וגרם לי לכוויה בדרגה ג'. הגעתי לקופת חולים מכבי והגעתי לבית החולים נהריה. הצוות הרפואי טיפל בי באופן מדהים. הם נתנו לי הרגשה שכאילו יש לי משפחה".

על תחושתו להיות מוצף באהבת ודאגת עם ישראל, אומר מורן בהתרגשות: "אני לא יכול להסביר לך, יש לי צמרמורות בכל הגוף. זה בלתי ניתן לתאר. בנאדם שלא חווה זאת לא יכול להרגיש את מה שאני מרגיש".

(באדיבות המצלם)

"הגיעו אלי בחורים חרדים מירושלים ושרו כאן בחדר. הם הקפיצו את כל המחלקה. כולם היו כאן מאושרים, לא רק אני", הוא מספר.

מורן מוסיף ואומר כי "זה נותן המון כוח להמשיך להתמודד. בזמן שמשפחתי השאירה אותי לבד, הם הגיעו אלי ונתנו לי את העידוד. הם משפחה שלי אותם אנשים שכתבו לי הודעות או שהגיעו אלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר