דיווח: "ישראל ריגלה אחר בכירים איראניים"

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי חברת אבטחת המחשבים "קספרסקי" חשפה וירוסים שהושתלו על ידי ישראל במלונות באירופה, בהם התארחו בכירים איראניים וריגלה אחריהם (אקטואליה)

מוחמד זריף בשיחה עם ג'ון קרי (פליקר, U.S. Department of State)

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום (רביעי) כי חברת אבטחת המחשבים "קספרסקי" חשפה שישראלים שתלה וירוסים בלפחות שלושה מלונות יוקרה באירופה בהם התארחו בכירים איראניים במהלך שיחות הגרעין עם המעצמות.

בעיתון דווח כי "גורמים אמריקניים ומומחים לאבטחת מידע מאמינים שהמקור לפלטפורמה הזדונית Duku 2.0 נוצר בישראל כחלק ממערך איסוף מידע רגיש".

בהודעה מטעם חברת "קספרסקי" נאמר כי "חלק מהמתקפות החדשות בשנה שעברה ובשנה הנוכחית קשורות לאירועי ומתחמי המשא ומתן עם איראן בנושא הגרעין. גורם האיום מאחורי Duku 2.0 שיגר מתקפות על אתרי השיחות והפגישות בהם התקיימו שיחות ברמה מדינית גבוהה".

עוד נמסר כי "קבוצת דוקו 2.0 פתחה במתקפות דומה נגד האירוע לזכר 70 שנה לשחרור אושוויץ-בירקנאו. בפגישות אלה נכחו דיפלומטים ופוליטיקאים מכל העולם".

על פי חוקרי "קספרסקי", ייתכן שהתוכנה אפשרה לצותת לשיחות ולגנוב קבצים אלקטרוניים באמצעות השתלטות על מערכות המלון המחוברות למחשבים - לטלפונים, למעליות ולאזעקות, כאשר בדרך זו הם יכלו לאסוף את המידע ואף להדליק ולכבות את המכשירים.

בחברה אמנם לא הצהירו במפורש כי ישראל עומדת מאחורי הפעולה, אך בדיווח נטען כי ייתכן והחברה רמזה לכך כשקראה לדו"ח הרשמי "Doku Bet" שעשוי להתפרש כמשחק מלים בעברית - "דוקו ב'" - החלק השני של פרשת תוכנת הריגול הקודמת. גורמים רשמיים בישראל סירבו להתייחס לטענות.

כזכור, לפני כחודשיים טענה ארה"ב כי ישראל ריגלה אחר שיחות הגרעין. בחודש מארס דיווח הג'ורנל כי ישראל ריגלה אחר שיחות הגרעין של ארה"ב והמעצמות עם איראן המתנהלות מאחורי דלתיים סגורות.

לפי הדיווח, הריגול היה חלק מניסיון רחב יותר של ישראל "לחדור" לשיחות כדי לבסס את טיעוני ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד תנאי העסקה המתגבשת. בנוסף להאזנות, ישראל השיגה מידע מתדרוכים אמריקאים חשאיים, מודיעים ואנשי קשר באירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר