השיר של הצ'אלמער!

זה מנסה לגונן על כבודו של הצ'אלמער שלא שמע על המושג כבוד, השני מנסה לשמר על המוזיקה החסידית האותנטית. שני המושגים הללו לא בדיוק חפצים שישמרו על כבודם (טור)

חיים קליגר | כיכר השבת |
חיים קליגר (צילום: בועז בן ארי)

הרשת מוצפת בימים האחרונים במחאות ותגובות על שני מהלכים של שני אמנים, האחד סופר והשני זמר. חיים ולדר הוציא לאור ספר, למען ההגינות טרם ראיתי וקראתי אותו, בשם צ'אלמער, וליפא שמלצער הביא לעולם המוזיקה שיר על רבי נחמן מברסלב שגם אותו טרם שמעתי. הרשת רועשת וגועשת, אנשי מקלדת יוצאים מגדרם, זה מנסה לגונן על כבודו של הצ'אלמער שמעולם לא שמע על המושג כבוד, השני מנסה לשמר על המוזיקה החסידית האותנטית, אך בכל החיפוש בספרי החסידות ושורשיה לא מצאתי חסידות בשם שירה, כך ששני המושגים הללו לא בדיוק חפצים בכך שישמרו על כבודם ובטח לא בצורה כזו.

כמי שמבין מהלך או שניים בשיווק, חשוב לי לשתף אתכם קוראים נכבדים ואינטלגנטים בחשיבה מעניינת ומעט מקורית. ישנם תחומים בהם הרווחיות נעשתה קטנה עד מאוד בשנים האחרונות, תבדקו עם כל מפיק מוזיקלי עד כמה כל הפקה של דיסק מותירה בחשבונותיו חלל עצום, תחום העתקות וההורדות הפכו את הפקת דיסקים במוזיקה החסידית ללא כלכליים, תחום נוסף הסובל ממתח רווחים מאוד נמוך הוא תחום הוצאת הספרים, התחרות על המדף קשה מאוד ועלויות ההדפסה וההפקה יקרות מאוד. אחד הסעיפים היותר יקרים בבניית תקציב הוא סעיף הפרסום, עלויות הפרסום גבוהות, וריבוי המדיות בציבור החרדי לא מותירות למפרסם הרבה ברירות אלא להופיע בכולם, מה שהופך את הפרסום לאחד מסעיפי ההוצאה הגבוהים ביותר.

וכאן שואל איש המקצוע המתוחכם יותר "איך אני מתגבר על השילוב של שני הנושאים הללו הסותרים אחד את השני?" והנה הפתרון נמצא בקלות! בוא נעורר פרובוקציה ואופס, קיבלנו חשיפה עצומה באפס עלויות, הבעד והנגד יפרו האחד את השני, ישב המו"ל בצד, ימחא כף ויתן לנערים לשחק לפניו, חלפו להם שלושה ארבעה ימים והסערה עומדת לחלוף, תצא תגובה פרובוקטיבית אחת ושוב תלבה את הגחלים עליהם מבעבע הקמפיין החינמי הזה.

אז בפעם הבאה כשאתם מגיבים, עונים, מלייקים, כועסים, מסמנים או מסירים, תחשבו לרגע מהי העמלה המשולמת לכם כמי שמשמשים כחלק ממסע פרסום הממומן אך ורק על ידי מקלדת של שנאה ואהבה.

והנה גם אני מבלי משים משמש כאחד הפרסומאים בקמפיין הזה, אז רק לתשומת לבכם, אצלי העמלה גבוהה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר