​​שלוש שנים ושמונים אלף דולר ירדו לטמיון בלחיצת כפתור בוואטסאפ / יידל ורדיגר

בטור מיוחד למדור המוזיקה של "כיכר השבת", מספיד הזמר החסידי יידל ורדיגר את הפקות היוקרה בתעשייה ומצביע על האשמה המרכזית: אפליקציית הוואטסאפ - בגללה, כך הוא חושף, 3 שנים של עבודה ושמונים אלף דולר ירדו לטמיון. "שברון הלב, האכזבה והכאב גדולים. זר לא יבין זאת. המסקנה שלי הייתה ברורה וחד משמעית - סיימנו להשקיע" (מוזיקה, טורים)

יידל ורדיגר | כיכר השבת |
יידל ורדיגר (צילום: משה גולדשטיין)

"טובים מאורות" היה אחד הלהיטים הגדולים מהאלבום האחרון שלי. כשפגשתי את המלחין שחיבר אותו, ברוך שלום בלסופסקי, תכף ומיד זיהיתי שמדובר בכישרון יוצא דופן. יוצר אמיתי, מהסוג הנדיר במחוזותינו שגם מלחין, גם כותב וגם מבצע.

היות שבכובעי האחר אני מפיק מוזיקאלי, והיתה לי הזכות להפיק עבור אבי, מרדכי בן דוד, מספר אלבומים שזכו להצלחה מסחררת ב"ה, הצעתי לברוך שלום לצאת למסע שבסופו נשיק את אלבום הבכורה שלו.

(צילום: יח

(עטיפת האלבום של ברוך שלום בלסובסקי)

ימים של חבלי לידה

בכוונה אני משתמש במילה "מסע", כיוון שבתעשיית המוזיקה יודעים שאני פרפקציוניסט חסר תקנה, וגם אם יקח עשר שנים עד שהמוצר יהיה מושלם - אני לא אוותר על קוצו של יו"ד. הוא נענה לאתגר ושלוש שנים תמימות ישבנו על המדוכה, חרשנו על מאות לחנים, בילינו לילות רבים במחיצת מוזיקאים, מעבדים ותמלילנים ו'שרפנו' שעות באולפנים חזור והקלט כדי ללטש את החומרים ולייצר יהלום מוסיקאלי אמיתי.

זכינו, ברוך שלום ואנוכי, להמון סיעתא דשמיא והייתי גאה מאוד בתוצאה.

יידל ובלסופסקי מבצעים את "ויכולו", מתוך האלבום החדש

השלב האחרון בהפקת אלבום שלרוב מתבצע במקביל לעיצוב הגראפי של העטיפה נקרא מאסטרינג - שיופים אחרונים ושיפורי סאונד שמטרתם להבריק את המוצר לקראת הצגתו בחלון הראווה. לא הרבה יודעים, אבל מבחינת האמן והמפיק זהו שלב מורט עצבים ומותח מאוד.

שלוש שנים תמימות וסכום עתק של שמונים אלף דולר שהושקעו באלבום - תקציב חריג בכל קנה מידה בעידן הנוכחי מונחים על המאזניים והחרדה מפני התגובה הציבורית גדולה. על אחת כמה וכמה כשמדובר באלבום ביכורים של זמר טרי. האם הקהל יאהב? האם יסלוד, או גרוע מכך, יתעלם? האם ירכשו את האלבום ואצליח לכסות מעט מההוצאה הכבירה? האם אהפוך לאמן מבוקש ואופיע ברחבי תבל או שמא אשוב לאלמוניות? אלו ימים של חבלי לידה ממש.

העתק-הדבק אכזרי

ואז, בטיימינג המדוייק הזה, בלי לחשוב פעמיים האלבום כולו דולף באופן אכזרי ובלחיצת כפתור "העבר" באפליקציית הוואטסאפ נסתם הגולל. בלי בושה. אדם שהאלבום התגלגל לידיו באופן לא מובן נמצא איתי באותה קבוצת וואטסאפ, הוא לא חושב אפילו על משמעות המעשה שלו ומכאן הדרך ל"העתק-הדבק" קצרה מאוד.

בלחיצת כפתור על "העבר" בוואטסאפ - נסתם הגולל על עבודה של שנים ועשרות אלפי דולרים (צילום: שאטרסטוק)

האלבום עוד לא ראה אור, הפוסטרים טרם הודבקו, האספקה לחנויות עוד לא החלה ושלוש השנים שבהן הדרנו שינה מעינינו הופכות ל"העתק הדבק" אחד גדול.

שברון הלב, האכזבה והכאב גדולים. זר לא יבין זאת. המסקנה שלי הייתה ברורה וחד משמעית - סיימנו להשקיע. יש אפליקציות שמייצרות צלילים, יש אפליקציות שמתיימרות להחליף את האולפנים ויש אפליקציות עם תבניות מוכנות לעטיפות של אלבומים. אז בפעם הבאה שאתם לוחצים על הכפתור "להורדה" תדעו שאין כבר לאיפה להוריד את זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר