קונצרט בהר הזיתים לזכר יוסלה רוזנבלט • וידאו ותמונות

בהר הזיתים נערך בסוף השבוע קונצרט מרגש בהשתתפות החזנים יצחק מאיר הלפגוט ודובל'ה הלר במלאות 82 שנים לפטירת החזן יוסלה רוזנבלט • צפו בווידאו ותמונות (מגזין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילומים: יעקב לדרמן ומנדי הכטמן)


אלפים השתתפו ביום חמישי האחרון בקונצרט היסטורי 'מעל פסגת הר הזיתים' בהשתתפות 120 קולות, החזנים העולמיים יצחק מאיר הלפגוט ודובל'ה הלר, 90 נגני התזמורת הסימפונית ירושלים - רשות השידור, 3 מקהלות - 'מקהלת החזנים הירושלמית', 'זמרת יה' ומקהלת 'בנימין' והכל בניצוחו של המאסטרו אלי יפה.

האירוע המיוחד והחגיגי התקיים לציון 82 שנים לפטירתו של 'מלך החזנים' החזן יוסל'ה רוזנבלט, ברחבת מלון 'שבע הקשתות' מול מקום המקדש, סמוך ונראה לקברו של 'מלך החזנות' יוסל'ה רוזנבלט.

את האירוע יזמו מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים בראשותו של הרב הלל הורוביץ בשיתוף האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך והאגף למורשת ישראל בעיריית ירושלים.

על ההפקה ניצח שיראל בלייכר מטעם חברת יש שחר הפקות - שקצר שבחים רבים על ההפקה המרשימה, הניהול המוזיקלי הופקד בידי יעקב גרודקה.

ההיערכות לקונצרט הייתה אף היא שונה מהרגיל. ראשית, מטעמי ביטחון ונוחות ולמניעת עומסי חניה, כל האורחים התבקשו להחנות רכבים בחניון גבעת התחמושת ומשם הגיעו באמצעות אוטובוסים אשר פעלו ללא תשלום באופן יעיל ביותר, בהלוך ובחזור לשביעות רצון כל הצדדים.

המקום עצמו הוא למעשה מגרש פתוח שעבר "הסבה" לערב אחד לאולם קונצרטים. הבמה המיוחדת, תאורה ומסכי מולטימדיה, וכמובן כל הכיסאות והיציעים, הוקמו במיוחד לערב זה, עם למעלה מ-1500 מקומות ישיבה נוחים ומסודרים עד שלא הורגש כלל כי מדובר במגרש פתוח.

גם מחיצות לצמצום הרוחות בהר הוצבו לטובת הקהל והאמנים, אך כדי לאפשר ליהנות מהנוף המדהים הן היו שקופות. המחשבה על הפרטים הקטנים הייתה ניכרת לאורך כל האירוע, גם בחלוקת 'כרבוליות' לקהל ובהבאת משאית שתיה חמה חינם לכל, בארגון איש חברון ברוך מרזל.

בין הקטעים שבוצעו על ידי החזנים היו הדואטים "ואף הוא", "לשלום המדינה"וקטעי סולו שהיו מבוצעים על ידי החזן יוסל' רוזנבלט, בהם "עד הנה" בלחנו המיוחד של יוסל'ה ובביצועו של החזן יצחק מאיר הלפגוט, ועיבוד מיוחד לערב זה של הקטע "קול ברמה נשמע" שביצע החזן דובל'ה הלר. פרקי החזנות הוגשו בשילוב מולטימדיה על מסך ענק שהשלים את החוויה לקהל הרב של חובבי החזנות והשירה היהודית.

בביצוע האחרון של האירוע המיוחד הזמין מאסטרו אלי יפה את המנצחים הקבועים של המקהלות - לשיר יחד את שירת התקווה בלחנו של יוסל'ה רוזנבלט, על הבמה עלו ובאו: ד"ר אורי אהרון מנצחה של מקהלת 'זמרת יה', יותם סגל מנצחה של מקהלת ומנצחה של מקהלת החזנים הירושלמית פול סולטר.

את הקונצרט כיבדו בנוכחותם, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן, סגן שר הרווחה ח"כ משולם נהרי, ח"כ ניסן סלומיאנסקי יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מוטי יוגב, סגני ר"ע ירושלים וחברי המועצה דב קלמנוביץ, ישראל קלרמן ויעקב הלפרין, איתיאל בר לוי - מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, שמריהו הרמן - לשעבר מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, מנהל מחלקת מורשת ישראל יהודה נפתלי, אריה פרומן - מפקח מחוז ירושלים במשרד החינוך, הנהלת משרד הדתות בראשותו של סמנכ"ל המשרד משה דגן, מוטי זיסר, מאיר גורביץ ועוד רבים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר