לעצור את ההסתה

מרב מיכאלי: 'טסים לאומן כדי לעשות מעשים חמורים'

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, העלתה בסוף השבוע האחרון סרטון, בהקשר למעשיו לכאורה של ח"כ אורן חזן, אך בין היתר אמרה כי גם הטסים לאומן, עושים זאת בכדי לעשות מעשים חמורים. אחר כך הבהירה שלא התכוונה לכלל הנוסעים. ח"כ סמוטריץ' שיגר להרצוג מכתב זועם: "התפרץ הגרבוז" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

סערה: ח"כ מירב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, התייחסה בסוף השבוע לסערת ח"כ אורן חזן ומעשיו בבולגריה, ובין היתר האשימה כי העיירה אומן שבאוקראינה, לשם נוסעים עשרות אלפי מתפללים בראש השנה, להשתטח על קברו של רבי נחמן, היא עיירה של מעשים חמורים ואסורים.

דבריה של מיכאלי עוררו סערה גדולה בקרב חסידי ברסלב שראו בדבריה האשמה קשה ומיכאלי מיהרה לתקן את דבריה וכתבה: "כמובן שלא כיוונתי לכל הרבבות שטסים לאומן מתוך אמונה, האמונה שלהם ברבי נחמן והבטחתו להוציא את האדם שיבוא להתפלל על ציונו הוא יוציא אותו משאול תחתית". יחד עם זאת הוסיפה: "אבל יש אנשים שטסים לשם כדי לפרוק עול".

מי שמיהר לשגר מכתב זועם ליו"ר מפלגת 'המחנה הציוני', הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' שכתב ליצחק הרצוג: "גרבוז מכה שנית במפלגת העבודה. מיכאלי העלתה סוגיה כאובה ונכונה כשלעצמה, אלא שבין השיטין התפרץ לה הגרבוז.

"מיכאלי הגדירה את הטיסות לאומן בביטוי שאיני יכול להעלות על הכתב וקשה לברוח מהתחושה שהדבר משקף את הזלזול וההתנשאות שהיא חשה כלפי אותו חלק בציבור הדתי, שחש צורך לנסוע כחלק מאמונתו, להתפלל על קברו של רבי נחמן מברסלב".

סמוטריץ' הוסיף: "זהו המשך הקו היהיר והמעליב שמפלגתך נוקטת בו זמן רב, ויש בו ככל כנראה בכדי להסביר את הסלידה של חלקים הולכים וגדלים מהחברה הישראלית המסורתית ממנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר