אאא

אחת הבעיות של נושאות המטוסים, למרות גודלן האדיר, הוא מסלול ההמראה שתמיד נותן את המינימום הנדרש למטוס כדי להמריא. כדי להתגבר על הבעיה, עד עתה השתמשו במשגר מטוסים, הנותן למטוס את הדחיפה הראשונית אותה הוא צריך כדי להמריאה. המשגר הנוכחי המונע על ידי קיטור, תופס מקום רב על סיפון המטוס, מצריך לא מעט תחזוקה ומפעיל לחץ לא בריא על מערכות המטוסים. 

כדי לפתור את הבעיה, פיתחו בחיל הים האמריקני, משגר מטוסים אלקטרו מגנטי, קטן יותר ועוצמתי יותר. בסרטון המצורף לכתבה ניתן לראות את הניסויים הנעשים על המערכת החדשה, כאשר משוגרת עגלת פלדה במשקל עשרות טונות מן הסיפון. לפי תוצאות הניסויים המערכת החדשה מסוגלת לשגר עצמים עד משקל של 36 טון (יותר ממשקל מטוס קרב ממוצע), ביעילות וללא הפעלת לחץ מיותר על הגוף אותו היא משגרת. 

 המגזין "air and space" פרסם עוד כמה נתונים מעניינים על המערכת החדשה: המערכת תוכל לשגר מטוסים במהירות 390 קמ"ש, והיא תוכל לשגר מטוס כל 45 שניות, וכל שיגור עורך סך הכל 3 שניות. המשגר המפועל בטכנולוגיה אלקטרומגנטית צורך מאה מיליון וואט (!) בכל שיגור, כמות חשמל אותו תבזבז עיר קטנה במשך אותו זמן. 

בשורה התחתונה, המערכת עדיין בניסויים וייקח עוד זמן רב עד שהיא תהפוך למבצעית. לחיל הים שלנו היא אולי תגיע ביום מן הימים, אך זה יקרה רק אחרי שמדינת ישראל תחליט להחזיק נושאת מטוסים...