הרבנים מבהירים: "אין חרם נגד "מגדל" ו"ביג", זו רק התגוננות"

אחרי שהודיעו על הפעלה סנקציית ההשקעות נגד "ביג" ו"מגדל", הרבנים שמאחורי המאבק באשדוד מבהירים: "לא חרם, התגוננות". וגם, מדוע בוטל המפגש עם סוכני הביטוח? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - פלאש 90, לוגו החברות)

המאבק החרדי נגד רשת "ביג": בבד"ץ "רבני הקריות" העומד מאחורי ההתארגנות שנועדה למנוע השקעות בחברות ביטוח המושקעות ברשת "ביג", מבהירים היום כי לא מדובר בחרם או ברצון לפגוע בחברות השונות, אלא ב"התגוננות", כך לדבריהם.

"בעקבות פניות רבות שהגיעו ביממה האחרונה מגופי תקשורת שביקשו הסברים על הצעדים המתגבשים בעקבות פרשיית 'ביג', לא מדובר בהתקפה ובודאי שלא נאיים בחרמות או בסנקציות. אנו בסך הכל מתגוננים מפני האיום על קדושת השבת. כאשר מזוהה איום כזה מה שנדרש מעמנו הוא להתגונן, ומה שאנו עושים הוא התגוננות" נמסר.

גורמים העומדים מאחורי המאבק סיפרו כי "בימים האחרונים הוצף מוקד הבד"ץ שפורסם בסוף השבוע האחרון באלפי פניות שהגיעו מצד בעלי פוליסות מכל ריכוזי הציבור שומר השבת בארץ, במטרה לקבל הנחיות כיצד לפעול בנוגע לפוליסות המשתייכות לחברת מגדל או חברות אחרות המושקעות בקניון מחלל השבת 'ביג'". עוד נאמר כי במזכירות הוועדה ממפים את הפניות בהתאם לסוג הפוליסה ומרכיביה כאשר התשובות לגביהן יועברו לסוכני הביטוח.

מחר כפי שדווח ב"כיכר השבת", היו אמורים להיפגש רבני הבד"ץ עם סוכני ביטוח מהמגזר החרדי באירוע שתוכן לעיר אשדוד, אולם בעקבות חוות דעת משפטית שהתקבלה הוחלט כי "ייערכו פגישות יחידניות עם הסוכנים שיפגשו ביחידות עם רבני הבד"ץ". עוד נטען כי "בשל העומס הרב הוחלט כי היום יפגשו הרבנים עם סוכני הביטוח באשדוד ובמהלך הימים הבאים עד לסוף השבוע יתקיימו פגישות עם יתר סוכני הביטוח מכל רחבי הארץ".

מבד"ץ 'רבני הקריות' נמסר עוד כי "אין לנו כל מטרה להעניש או לתקוף חברת ביטוח כזו או אחרת, ובודאי שאין לנו כל רצון להטיל 'חרם' או ווטו. אולם, כאשר פוגעים בקדושת השבת אין לנו כל אפשרות לשבת בחיבוק ידיים. לא נוכל להשלים עם העובדה שחברות המתפרנסות מכספי הציבור החרדי ירשו לעצמן לעשות שימוש בכספו של הציבור, ובה-בעת לפגוע ביקר לו מכל. מצב כזה אינו יכול להתרחש, והציבור החרדי יעשה כל שביכולתו למנוע זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר