יאיר גרבוז 2.0

שחקן חילוני: "מאחורי 30 המנדטים - עדר בהמות"

ב"כינוס חירום" של אמנים ישראליים, בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, התייחס השחקן עודד קוטלר לדבריה של שרת התרבות מירי רגב על כך שהליכוד ניצח וזכה ל-30 מנדטים: "חוגגים 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר בהמות מלחכות קש". דבריו זכו לתשואות רמות. מירי רגב: "חושך תרבותי" • צפו (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: אסף מגל - ynet)

סערת "נאום הבהמות": שחקן התיאטרון עודד קוטלר כינה את מצביעי הליכוד "עדר של בהמות" ועורר סערת ענק. קוטלר אמר את הדברים ב"כינוס חירום" של אמנים ישראליים, בעיקר אלו הנמנים עם הצד השמאלי במפה הפוליטית, שנערך היום (ראשון).

האמנים מחו על החלטתה של שרת התרבות מירי רגב, לשקול להפסיק את המימון לתיאטרון ישראלי-ערבי זאת לאחר שאחד ממקימיו, השחקן הערבי נורמן עיסא, סירב להופיע מעבר לקו הירוק. ההחלטה, ממנה הספיקה רגב לחזור בה, בצירוף החלטתו של שר החינוך נפתלי בנט שלא לאפשר הקרנתו של סרט על חייו של מחבל פלסטיני, הביאו את האמנים לקיים את "כנס החירום" בו תקפו בחריפות את השרה רגב.

"זה הרגע להרים ראש אל מוּל ההתבהמוּת השלטת ברחובותינו האמנותיים, במקרה שלנו, ולומר לגברת רגב: תרגיעי!" אמר השחקן עודד קוטלר בכנס. "תארי לך, גברת רגב, את עולמנו, עולמך, שוקט – ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה. עולם שאין מפריע בו, אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".

דבריו של קוטלר זכו לתשואות רמות מצד הקהל, כאשר רק שניים מתוכם מחו על דבריו. כאמור, דבריו עוררו סערה ושרת התרבות, מירי רגב, לא נותרה חייבת.

רגב מסרה בתגובה: "הכינוי לשלושים המנדטים של הליכוד שהם 'בהמות מלחכות עשב' הוא כינוי החושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר, עודד קוטלר וחלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים. האמירה של קוטלר בעיניי מבטאת חושך תרבותי".

השחקן זאב רווח תקף את דבריו של קוטלר ואמר כי "זה שנאה, הגענו לדרגות של שנאה. אנחנו כל כך משוסעים, מתי זה ייגמר? מה אני אתווכח עם עודד קוטלר? אז הוא העליב אותי. אני כאמן הוכחתי את עצמי בעבודה שלי בתיאטרון וגם בארבעה פרסי אופיר? חבל שיש כזו שנאה. אני מרחם על השנאה שנובעת מהאמירה שלו".

הזמר והשחקן דודו אלהרר אמר: "זה מצחיק אותי, הוא יצא מדעתו. הם כבר חודשיים משתוללים, זה כבר אפילו אשפוז".

יו"ר האופוזציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, שאמר לאחר מערכת הבחירות כי הוא מתחרט על כך שלא תקף בזמנו את יאיר גרבוז על דבריו נגד "מנשקי הקמעות", תקף הפעם את קוטלר. "מילותיו של קוטלר, המילים שיצאו לגרבוז מהפה ומחיאות הכפיים שבאו בעקבותיהן מקהל השומעים, הן התנהגויות שבינן לבין תרבות ואהבת האדם או פלורליזם אין דבר וחצי דבר" אמר הרצוג. לדבריו, "גם אומנים ואנשי רוח צריכים לדעת שבוויכוח קשה ומוצדק צריך לבחור להישאר בני אדם ולנהוג בכבוד במי שחושב אחרת. אפילו כשעמדתו מוציאה מהדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר