ארדואן רומז: ייתכן וטורקיה תלך לבחירות חדשות

שבוע לאחר שספג תבוסה בבחירות לפרלמנט, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אומר כי ייתכן ואזרחי מדינתו ילכו שוב לקלפיות זאת במידה ומפלגתו לא תצליח להקים קואליציה (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: shutterstock)

שבוע לאחר שספג תבוסה בבחירות לפרלמנט, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אומר כי ייתכן ואזרחי מדינתו ילכו שוב לקלפיות.

ארדואן אמר כי אם מפלגת הצדק והפיתוח שלו ומפלגת האופוזיציה המרכזית לא יצליחו להקים קואליציה יחדיו בזמן שמוקצה להן על פי חוק, 45 ימים, בחירות חדשות וזריזות יהיו צעד בלתי נמנע.

בבחירות ספגה מפלגת "הצדק והפיתוח" שייסד ארדואן, מפלה וירדה בכ-10% מכוחה, ל-258 מושבים בלבד בפרלמנט מתוך 550 מושבים, מה שיחייב אותה ליצור קואליציה עם מפלגות נוספות לראשונה מזה 12 שנה, בה שלטה שלטון יחיד, זאת למרות התגייסותו האישית של ארדואן.

המנצחים הגדולים, הם המפלגה הפרו-כורדית, "מפלגת העם הדמוקרטית", שהכתה את התחזיות ועברה את אחוז החסימה וזכתה ב-80 מושבים בפרלמנט.

הנשיא ארדואן הבהיר יחד עם זאת כי תחילה יעניק את המנדט להקים ממשלה למפלגה שזכתה ב-41% מהקולות, דבר שלא הספיק לה כדי להשיג רוב מוחלט בפרלמנט שיאפשר לה להקים ממשלה לבדה.

ארדואן אמר לכתבים בשובו מאזרבייג'ן. "בואו נאמר שהמפלגה שהגיעה למקום הראשון בבחירות לא תוכל להקים ממשלה וכך גם המפלגה שהגיעה למקום השני... במקרה שכזה הליכה חוזרת לקלפיות כפי שקובעת החוקה תהיה בלתי נמנעת".

"להשאיר את המדינה בלי ממשלה זה דבר בלתי מתקבל על הדעת. אסור שחוסר הוודאות יימשך זמן רב, משום שעלינו לוודא שלא תהיה הפרעה להשקעות וליחסים הבינלאומיים שלנו. יש להקים ממשלה בהקדם האפשרי", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר