"מנהג ישן של החברה קדישא"

העובר לא נקבר, האב קיבל אותו בקרטון; תיעוד מזעזע

סרטון מזעזע שהופץ היום ברשתות החברתיות מציג אב שמקבל לידיו את גופת בנו הנפל מידי אנשי חברה קדישא, זאת בעקבות מחלוקת בין החברה קדישא לאב שדרש לדעת היכן הגופה נטמנת. ראש המחלקה המשפטית של זק"א: "הרב שלמה זלמן אויערבאך פסק שההורים לא יידעו היכן קבור ילדם התינוק" (חרדים,חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בסיון תשע"ה | 15.06.15
(צילום מסך, מתוך הסרטון שצילם האב)

סרטון מזעזע מסעיר את הרשת והרחוב החרדי: עובר שנולד בחודש השמיני כשהוא ללא רוח חיים, לא הובא לקבורה בקבר ישראל וזאת בשל מחלוקת בין האב לחברה קדישא. המחלוקת החלה לאחר שהאב ביקש מחברה קדישא ירושלים לקבור את בנו בבית קברות בעיר וכן להודיע לו היכן הוא נקבר - דבר שבחברה קדישא טענו כי מנוגד לכללים.

בחברה קדישא סירבו לקבל את בקשתו בטענה כי הם אינם נוהגים לעשות כן מאז ומתמיד. בצעד מזעזע, החליטו מנהלי החברה קדישא להשיב את גופת העובר לאב בתוך קרטון, לטענתם בשל סירובו של האב לסגת מבקשתו.

האב הגיע כמה פעמים אל משרדי החברה קדישא בירושלים כשהוא אוחז בקרטון בו נמצא בנו. בסרטון שתיעד הוא נראה מתווכח עם העובדים שסירבו לטענתו לקבור את בנו. לאחר דין ודברים, הוחלט בהתערבותו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב כי התינוק ייקבר מחר בחלקת התימנים בירושלים.

מכל'ה גוטווין, ראש המחלקה המשפטית בזק"א שטיפל בפרשה, הסביר כי הסרטון לא ממחיש את המציאות: "את הגופה החברה קדישא מקבלת בקרטון מביה"ח - קרטון רפואי. כדאי שיידעו - כולל האבא - שלא מדובר בהחלטה שרירותית "ושיטת עבודה שלהם". מדובר במנהג ישן של החברה קדישא. כדאי שיסתכלו בספר "חכו ממתקים" של הרב שלמה זלמן אויערבאך, שהורה שההורים לא יידעו היכן קבור ילדם התינוק. מכל מקום זו לא איזה המצאה של החברה קדישא וזה לא ענין של חוק וערכאות".

הוא ציין כי אין מונופול בירושלים לחברות קדישא וכי ישנם לא מעטות כאלה. הוא הסביר כי אם האב קיבל תשובה שלילית לבקשתו - הוא יכל לפנות לחברה קדישא אחרים.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מדובר בנפל בן 8 חודשים. הנוהל הוא שבית החולים מטפל בקבורה מול גוף שזכה במכרז בנדון. האב בא עם הגופה בניגוד לנהוג לחברה קדישא שם הסבירו לו שאין להם קבורת נפלים כבר מספר שנים ואין באפשרותם לבצע את הקבורה אך הציעו לו לסייע בהחזרת הנפל לבית החולים. לבסוף נמצא פתרון לקבורת הנפל עפ״י הנהלים וההלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר