לפיד הסית, גפני השיב: "אתה חושב שזה ערוץ 2? זה ידיעות אחרונות?"

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות ביטחון המסדיר את דחיית שירותם של תלמידי הישיבות. במהלך הדיון הסית לפיד נגד החרדים אלא שגפני השיב מלחמה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני ולפיד. ארכיון (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות ביטחון המסדיר את דחיית שירותם ואת שילובם בשירות צבאי ואזרחי של תלמידי הישיבות.

בין היתר, החוק קובע כי שר הביטחון יקבע, באישור ועדת החוץ והביטחון, אמות מידה להכרה בישיבות שתלמידיהן יהיו רשאים לדחות את שירותם. מה שמבטל את חוק הגיוס החדש שחוקק בכנסת הקודמת על ידי יאיר לפיד ושותפיו.

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד: אמר בדיון: "בזמן שחבר הכנסת גפני נמצא פה במליאה ומתבדח יש חיילים במדינת ישראל שמסכנים את חייהם כדי לשמור עליו, וגפני אומר שהוא מוכן שילדים של אחרים יחזרו בשק של גופה ולא הילדים שלו.

"מה שעומד היום להצבעה היא הריבונות הישראלית שאומרת שלכולם יש את אותם זכויות ואותם חובות, כולל החובה שצריך יחד לסכן את חיי ילדנו בשביל מדינת ישראל. אתם רוצים שכל שנתיים מי שיכול ישנה את כל החוקים או שתהיה פה ריבונות אחת?".

ח"כ מיקי לוי, גם הוא מ'יש עתיד' אמר: "איך אתם יכולים להסתכל על עצמכם בראי? אתם עושים לעצמכם עוול בצד המוסרי. הדחייה המוצעת היא למעשה תחילת הביטול של חוק השוויון בנטל. אני רואה בשר הביטחון אחראי ישיר לישומו המלא של החוק ללא דיחוי. יעלון ונתניהו מוכרים את הערכים של המדינה בגלל שיקולים פוליטיים. ראש הממשלה מוותר כמעט בכל נושא כדי לשרוד ולהידבק לכיסא שלו.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן השיב בשם הממשלה ואמר: "חברי האופוזיציה כנראה לא קראו את החוק שאנחנו מביאים היום. החוק שנחקק בוועדת שקד קבע שתהיינה אמות מידה ששר הביטחון יקבע אילו ישיבות תהיינה זכאיות לדחות גיוס ואלו לא, ומכיוון שהכנסת התפזרה עבודת התקנות נעצרה ויש להשלים זאת".

במהלך הדיון פרץ עימות בין לפיד ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

לפיד: "חבר הכנסת גפני, אתה יכול להרשות לעצמך להסיר את עיניך מהעובדה שיש פה כאב אמיתי. יש פה כאב אמיתי".

גפני: "תגיד לי, אתה חושב באמת שאתה עושה רושם על מישהו? זה חוק שלכם".

לפיד: "מפני שללכת.."

גפני: "זה חוק שלכם, מה אתה עושה הצגות? מה אתה חושב שזה ערוץ 2? זה חוק שלכם".

לפיד: "מפני שללכת לצבא, חבר הכנסת גפני.."

גפני: "מה אתה חושב שזה ערוץ 2? זה ידיעות אחרונות?".

לפיד: "ואתה אומר לעצמך: אני מוכן שהילדים של אנשים אחרים ילכו לצבא, רק שהילדים שלי לא ילכו לצבא ושילדים של אנשים אחרים יחזרו בשק של גופות, רק שהילדים שלי לא יחזרו בשק של גופות. על זה החוק, אדון גפני".

ח"כ מכלוף מיקי זוהר: "אתה פופוליסט, אתה פופוליסט. פופוליסט שכמוך, אתה מתעסק בגופות של חיילים כדי לעשות פוליטיקה. איזו מן פוליטיקה רדודה זאת, פופוליסט".

ח"כ יעל גרמן: "תזהר במה שאתה אומר".

זוהר: "פופוליסט, פופוליסט".

יעל גרמן: "תתבייש לך".

ח"כ יריב לוין: "תזהר במה שאתה אומר".

בסיום הדיון, בעד החוק הצביעו 41 חברי כנסת, נגד – 27 נמנע -1. ההצעה תועבר לוועדת חוץ וביטחון להמשך טיפול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר