היום: הבחירות ללשכת עורכי הדין

היום נערכות הבחירות ללשכת עורכי הדין, המתקיימות אחת לארבע שנים, כאשר לראשונה מתמודדת רשימה חרדית לוועד הארצי ולמחוז ת"א תחת השם "אמונה במקצוע" (משפט, ארץ)

חברי הרשימה (צילום: באדיבות המצלם)

היום (שלישי) נערכות הבחירות ללשכת עורכי הדין, המתקיימות אחת לארבע שנים, בהן מצביעים עורכי הדין בישראל לראש הוועד הארצי, לראשי המחוזות, לרשימות הארציות ולרשימות המחוזיות.

ארבעה פתקים מונחים בתוך המעטפה בקלפיות הפזורות בבתי המשפט בכל רחבי הארץ ובלשכות עורכי הדין במקומות מרכזיים בארץ.

מלבד היותה של לשכת עורכי הדין איגוד מקצועי של כל עורכי הדין בישראל, המונים כיום בסביבות 55,000 עו"ד, מעורבת לשכת עוה"ד בהרבה מאוד נושאים הקשורים לחיי היום יום של האזרחים, למינויים של דיינים בבתי הדין ולמינויים של שופטים בבתי המשפט.

לראשונה מתמודדת הפעם רשימה חרדית "אמונה במקצוע" לוועד הארצי ולוועד מחוז ת"א, בראשה של הרשימה עומד עו"ד יוסף ויצמן המשמש בארבע השנים האחרונות כיו"ר וועד ההוצל"פ בלשכת עוה"ד, כראש לשכת הקשר ב"ב של לשכת עוה"ד ובעוד תפקידים רבים, עימו ברשימה מתמודדים עו"ד מנחם מושקוביץ, שלמה לינצר, משה מורגנשטרן, אברהם יוסטמן, דוד איזקסון, ועוד.

את ההחלטה להתמודד הפעם ללשכת עוה"ד קיבלו המתמודדים לאחר שבמשך ארבע השנים האחרונות הם היו פעילים מאוד מחוץ למוסדות הלשכה לטובתם ולרווחתם של מעל אלף עו"ד חרדים וראו במוחש עד כמה חוסר הייצוג ההולם של עוה"ד החרדים שוב מותיר אותם מאחור בהרבה מאוד תחומים ולא מאפשר להם להתקדם, ההתעלמות מהצרכים הבסיסיים של עוה"ד, כמו, האפשרות לקיים ימי עיון מקצועיים ברוח מתאימה, ההתחשבות בכשרות מהודרת בכינוסים של לשכת עוה"ד, חוסר היחס הראוי וההוגן בחלוקת המשאבים של הלשכה לעוה"ד החרדיים למרות שהם משלמים את דמי החבר בדיוק כמו שאר החברים, כל אלו יחד הביאו את ראשי רשימת "אמונה במקצוע" לקבל את ההחלטה ולהתמודד הפעם בבחירות ללשכת עוה"ד.

(באדיבות המצלם)

ההיענות ליוזמה הברוכה הייתה מפתיעה, ההדים החיוביים שהיו להחלטה להתמודד הפעם בבחירות ללשכת עוה"ד הגיעו מכל עבר, בפרט שהחברים העומדים בראש הרשימה מוכרים כאנשי עשיה זה מכבר עוד בטרם הם נכנסו באופן רשמי לתפקד בתוך הנהלת לשכת עוה"ד.

בימים אלה חתמו חברי רשימת "אמונה במקצוע" על שיתוף פעולה ייחודי עם "חסדי נעמי" שתכליתו הקמת רשת סיוע ארצית של עו"ד למשפחות מעוטות יכולת, בעת חתימת ההסכם על שיתוף הפעולה הצהירו ראשי רשימת "אמונה במקצוע" עו"ד יוסף ויצמן, שלמה לינצר ומנחם מושקוביץ כי הם רואים לעצמם כזכות להעמיד את שירותיהם לרשות המשפחות הנזקקות תוך כדי הכוונה של ארגון "חסדי נעמי" וזאת מתוך הבנה והתחשבות בצרכיהם של משפחות נזקקות. זאת חוליה נוספת בשרשרת הפעילות הציבורית העניפה המתקיימת במהלך כל ארבעת השנים האחרונות במסגרות שונות.

הבחירות הללו וההשתתפות של עוה"ד החרדיים תחת רשימת "אמונה במקצוע" יחוללו שינוי חשוב עבור עורכי הדין החרדיים, האפשרות להגיע למספר מושבים בוועד הארצי ובוועד מחוז ת"א של לשכת עוה"ד הינו ריאלי במידה ותהיה השתתפות והצבעה משמעותיים בקרב עוה"ד החרדיים מה שיאפשר לקבל את הזכויות המגיעות לחברים החרדיים בלשכת עוה"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר