נאום סוער

גפני: "אף ממשלה לא עשתה כלום לשילוב חרדים"

יו"ר ועדת הכספים משה גפני, נשא נאום סוער בוועדה, על שילוב חרדים בתעסוקה והאשים כי אף ממשלה לא עשתה דבר בכיוון והבטיח להביא חוק העדפה מתקנת לחרדים (פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

הקיפוח החרדי: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף הבוקר (שלישי), במהלך דיון שהתקיים בוועדה את האפליה נגד הציבור החרדי שיוצא לעבוד: "אף ממשלה לא עשתה כלום בכדי לשלב חרדים בעבודה"

גפני תיאר בפני חברי הוועדה את המצב בו חרדים מופלים לרעה בעבודה וסיפר: "אני עשיתי פעם ניסיון, היה מודעה ב'ידיעות אחרונות' - 'מבוקש עו"ד צעיר במשרד גדול של עורכי דין', לקחתי עורך דין צעיר חרדי ואמרו לו שיסע לשם, הוא הגיע לשם אחר הצהריים, ובכוונה לקחנו אחד עם פאות גדולות יותר משלי, הוא הגיע לשם, ההוא מראיין אותו ואומר 'סליחה, הסתדרנו', למה הסתדרנו? בגלל שמאיפה הוא מכיר את החרדים? מהטלוויזיה. הוא בטוח שכשהוא יגיע לעבודה הוא במקום מוצא קבר מתחת לשולחן של המנהל ועושה עבודה", אמר גפני בציוניות.

"אף ממשלה לא עשתה כלום בכדי לשלב חרדים בעבודה, כלום. רק לעצבן. מה נעשה בשביל אדם חרדי או אשה חרדית? הם מקבלים שכר של 30 אחוז פחות, 40 אחוז פחות", תקף יו"ר 'דגל התורה'.

ח"כ גפני הכריז כי בכוונתו לקדם חוק להעדפה מתקנת: "אני מתכוון להביא את הדבר הכי פשוט, שרי האוצר לדורותיהם אומרים 'כשחרדים לא עובדים זה פיגוע כלכלי' בפיגוע עושים תוכניות חירום.

"אני הולך להביא חוק שאומר שיהיה העדפה מתקנת לחרדים. נורא פשוט. מה זה העדפה מתקנת לחרדים? העדפה מתקנת הפירוש הוא שהחרדים שווים בכל הכישורים למי שעומד מולו. העדפה מתקנת".

גפני סיפר: "אני מנסה עשר שנים להביא כזה דבר. הרי מה יותר פשוט משילוב חרדים בעבודה? העדפה מתקנת. כמו שנתנו לאתיופים והערבים. אתה הולך למשרד ממשלתי, אתה רואה חרדי?, למה? החרדי לא יודע לקרוא ולכתוב? פשוט לא להאמין. אתה הולך לחברה ממשלתית - אתה רואה חרדי אתה עושה קידוש".

לדבריו: "פשוט לא להאמין, אנחנו נמצאים במדינה שהציבור החרדי מופלא תקציבית, בגלל שהוא לא נמצא בשירות המדינה, בשום מקום. העדפה מתקנת".

גפני הסביר לח"כ מיקי לוי ולאנשי 'יש עתיד' מדוע הניסיונות שלהם להוציא חרדים לשוק העבודה נכשלו: "אין לכם מושג כמה זה מרגיש, הרי כבר הסכמנו על זה מזמן, אמר את זה ח"כ אראל מרגלית, כל דבר שיהיה בכפייה לא יצליח.

"אנחנו (הציבור החרדי. י-כ) כמו קיפוד, אם אנחנו בטוחים רוצים לחסל אותנו רוחנית אנחנו - כל הסיכות נעמדות, גם החרדים לייט עומדים איתנו, החרדים לייט, אתה יודע.. יכול להיות שגם אצלכם יש כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר