סערת קבורת העובר: השר דוד אזולאי טרם התייחס

יממה לאחר פרוץ הסערה של האב עם העובר הנפטר במשרדי החברא קדישא ושר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) טרם התייחס לסערה וטרם החליט האם להיפגש עם הנוגעים בדבר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
לא התבטא בנושא. השר דוד אזולאי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

סערת העובר הנפטר: יממה לאחר פרוץ הסערה של האב עם העובר הנפטר במשרדי החברא קדישא בירושלים ושר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) טרם הגיב והתייחס לסערה.

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר אמר הבוקר ב'קול ברמה': "אני חושב שאסור לעבור על זה לסדר, צריכים החברה קדישא לשבת עם הרבנים, אולי גם המשרד והשר והעומד בראשו שאחראי, ישב עם הרבנים והאחראים והחברה קדישא".

אך השר אזולאי טרם החליט האם להיפגש עם ראשי החברא קדישא או עם הרבנים. לדברי גורמים במשרד הדתות, המהלך היחיד שצפוי לצאת הוא ישיבה פנימית בין מנכ"ל משרד הדתות הנכנס עודד פלוס לראש מועצת בתי העלמין בעיר - הלל הורביץ.

צפו: האב מנסה להביא את בנו לקבורה

כזכור, אתמול פרצה סערה כאשר עובר שנולד בחודש השמיני כשהוא ללא רוח חיים, לא הובא לקבורה בקבר ישראל וזאת בשל מחלוקת בין האב לחברה קדישא. המחלוקת החלה לאחר שהאב ביקש מחברה קדישא ירושלים לקבור את בנו בבית קברות בעיר וכן להודיע לו היכן הוא נקבר - דבר שבחברה קדישא טענו כי מנוגד לכללים.

בחברה קדישא סירבו לקבל את בקשתו בטענה כי הם אינם נוהגים לעשות כן מאז ומתמיד. בצעד מזעזע, החליטו מנהלי החברה קדישא להשיב את גופת העובר לאב בתוך קרטון, לטענתם בשל סירובו של האב לסגת מבקשתו.

האב הגיע כמה פעמים אל משרדי החברה קדישא בירושלים כשהוא אוחז בקרטון בו נמצא בנו. בסרטון שתיעד הוא נראה מתווכח עם העובדים שסירבו לטענתו לקבור את בנו. לאחר דין ודברים, הוחלט בהתערבותו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב כי התינוק ייקבר מחר בחלקת התימנים בירושלים. רק לאחר התערבות של ארגון זק"א הושגה פשרה שהוולד יקבר בידיעת המשפחה בבית העלמין הר הזיתם בעיר.

מתוך הסרטון שצילם האב

מהמשרד לשירותי דת נמסר אתמול בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מדובר בנפל בן 8 חודשים. הנוהל הוא שבית החולים מטפל בקבורה מול גוף שזכה במכרז בנדון. האב בא עם הגופה בניגוד לנהוג לחברה קדישא שם הסבירו לו שאין להם קבורת נפלים כבר מספר שנים ואין באפשרותם לבצע את הקבורה אך הציעו לו לסייע בהחזרת הנפל לבית החולים. לבסוף נמצא פתרון לקבורת הנפל עפ״י הנהלים וההלכה".

באשר לשאלה מדוע השר לא מטפל באופן אישי בנושא ולא מתבטא, דובר המשרד הפנה את "כיכר השבת" ליועץ התקשורת של השר, מאיר פנחס וזה הפנה את השאלה בחזרה לדובר המשרד דניאל בר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר