גורמים בעדה החרדית: איפה ואיפה בהפגנות אתרא קדישא?

גורמים בעדה החרדית מציגים תיעוד של פירים שנמצאו בעבודות בנייה בירושלים, הדומים לאלו שנתגלו בבית שמש ותוהים: מדוע אנשיו של הר' דוד שמידל לא יוצאים להפגין גם כאן? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד "חילול קברים", ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עשויות שהגיעו בימים האחרונים לבד"צ העדה החרדית מצביעים על חשש לחילול קברים בפרויקט לבניית דירות בשכונת גילה בירושלים, כך עדכנו היום (שלישי) בעדה החרדית. עוד נמסר כי שלוחי הבד"צ ביקרו אמש בשטח ו"נדהמו לראות את הארכיאולוגים הרבים על פני השטח המבצעים את עבודות החפירה ללא מפריע, כאשר במקום לא נמצא אף מפקח אחד לרפואה".

ההפגנות בבית שמש (צילום: י.ד.כ.)

מדובר לכאורה בקברי פיר, הדומים לאלו שנמצאו במתחם גולובנציץ בבית שמש. הקברים מאופיינים בפיר כניסה עגול היורד מלמעלה ובתחתיתו כניסה לחדרי קבורה מכאן ומכאן. "גדולי ההוראה שליט"א הכריעו בזמנו שזוהי צורת קבורה של עכו"ם, וכפי שאף הוכח מחקרית בעולם המדע שקברים אלו אינם יהודיים אלא מתקופה קדומה יותר לקיומו של עם ישראל - תקופה המכונית בפיהם "תקופת הברונזה התיכונה" ותואמת לתקופת אברהם אבינו" נאמר.

הפירים שנמצאו

כזכור, יו"ר אתרא קדישא הרב דוד שמידל פרסם בתחילת העבודות במתחם גולבנציץ את עמדתו בה קבע כי "מערות פיר" הן מערות קבורה ללא ספק, ולכן "אסור אפילו לפתוח אותם לצורך בדיקה - וכפי שלא יעלה על הדעת לפתוח קברים בהר המנוחות או בהר הזתים לצור בדיקה".

"הצורה הזאת של פיר כניסה עגול היורד מלמעלה ובתחתיתו כניסה לחדרי קבורה מכאן ומכאן היא ידועה ומוכרת ממקומות אחרים, כולם כשנבדקו (בעה"ר) נמצאו קברים", כתב הרב שמידל. בהתאם לעמדתו, מנהלים כידוע ב"אתרא קדישא" מאבק ממושך נגד עבודות הבנייה במתחם גולובנציץ.

הפירים בגולובנציץ:

גורמים בהנהלת העדה החרדית בחרו לבקר את ארגון "אתרא קדישא", שלטענתם "בו בזמן שביד אחת הם נאבקים נגד פינוי קברי פיר במתחם גולובנציץ בבית שמש - מאבק הנמשך כבר מספר שנים ומוכר לכולם בהיותו רווי השמצות ומחלוקות שקרעו את העדה החרדית, הם תומכים ביד השניה בחפירות במורדות גילה, על אף שמדובר באותה צורה ובאותה מתכונת בדיוק כמו הקברים במתחם גולובנציץ בבית שמש".

הגורמים הוסיפו: "שוב הוכח שלא הצלת קברים עומדת למול עיניו של ארגון אתרא קדישא, אלא שהמאבק הוא אך ורק על שליטה בלעדית על הפיקוח בחפירות ארכיאולוגיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר