פרשת קבורת הנפל

תיעוד חדש: האב הביא את גופת העובר ארוזה בקרטון

לאחר שנטען כי החברה קדישא החזירה לאב את הנפל בקרטון ובצורה מבזה, באורח חריג חושפים אנשי החברה קדישה בבית העלמין סנהדריה בירושלים תיעוד ממצלמות האבטחה במקום בו ניתן לראות את האב מעביר את גופת הנפל בקרטון לידי החברה קדישא. האב עצמו מוקדם יותר: "אתבע אותם על הכאב" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בסיון תשע"ה | 16.06.15
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה במקום)

פרשת קבורת הנפל: לאחר שביממה האחרונה נטען כי החברה קדישא החזירה לאב את הנפל בקרטון ובצורה מבזה, באורח חריג חושפים הערב (שלישי) אנשי החברה קדישה בבית העלמין סנהדריה בירושלים קטע וידאו ממצלמות האבטחה במקום, בו ניתן לראות את האב מעביר את גופת הנפל בקרטון - כפי שהעבירו לו מבית החולים.

האב עצמו אמר לאחר ההלוויה בחלקת התמנים בהר הזיתים, כי "אני אתבע אותם על הכאב שעברתי, והכאב של בת זוגי שממוטטת מהסיפור. לשים אותה ברכב, עם הגופה לידה בתוך קרטון, זה מזעזע ומבחיל". לדבריו: "איפה הרגישות של החברה קדישא, ברגע שבו אב צריך לקבור את בנו? אתה מצפה מהם לטיפה רגישות".

מוקדם יותר, באיחור של יממה מאז פרצה הסערה סביב הסיפור, התייחס שר הדתות דוד אזולאי לטענות וקרא לשינוי הנהלים בנוגע לקבורת נפלים. "בעקבות המקרה המצער שאירע לפני מספר ימים עם משפחת בורנשטיין", כתב אזולאי לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, "אבקשך, לרענן את הנהלים בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים בכל הנוגע לקבורת נפלים, עוברים, ותינוקות בכדי מנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".

מלשכת סגן שר הבריאות נמסר: "בתיאום בין סג"ש הבריאות לשר הדתות ירועננו הנהלים לקבורת נפלים למניעת מקרים כאלה בעתיד, בשיתוף פעולה בין המשרדים".

כזכור, אתמול פרצה סערה כאשר עובר שנולד בחודש השמיני כשהוא ללא רוח חיים, לא הובא לקבורה בקבר ישראל וזאת בשל מחלוקת בין האב לחברה קדישא. המחלוקת החלה לאחר שהאב ביקש מחברה קדישא ירושלים לקבור את בנו בבית קברות בעיר וכן להודיע לו היכן הוא נקבר - דבר שבחברה קדישא טענו כי מנוגד לכללים.

בחברה קדישא סירבו לקבל את בקשתו בטענה כי הם אינם נוהגים לעשות כן מאז ומתמיד. בצעד מזעזע, החליטו מנהלי החברה קדישא להשיב את גופת העובר לאב בתוך קרטון, לטענתם בשל סירובו של האב לסגת מבקשתו.

האב הגיע כמה פעמים אל משרדי החברה קדישא בירושלים כשהוא אוחז בקרטון בו נמצא בנו. בסרטון שתיעד הוא נראה מתווכח עם העובדים שסירבו לטענתו לקבור את בנו. לאחר דין ודברים, הוחלט בהתערבותו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב כי התינוק ייקבר מחר בחלקת התימנים בירושלים. רק לאחר התערבות של ארגון זק"א הושגה פשרה שהוולד יקבר בידיעת המשפחה בבית העלמין הר הזיתם בעיר.

מהמשרד לשירותי דת נמסר אתמול בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מדובר בנפל בן 8 חודשים. הנוהל הוא שבית החולים מטפל בקבורה מול גוף שזכה במכרז בנדון. האב בא עם הגופה בניגוד לנהוג לחברה קדישא שם הסבירו לו שאין להם קבורת נפלים כבר מספר שנים ואין באפשרותם לבצע את הקבורה אך הציעו לו לסייע בהחזרת הנפל לבית החולים. לבסוף נמצא פתרון לקבורת הנפל עפ״י הנהלים וההלכה".

באשר לשאלה מדוע השר לא מטפל באופן אישי בנושא ולא מתבטא, דובר המשרד הפנה את "כיכר השבת" ליועץ התקשורת של השר, מאיר פנחס וזה הפנה את השאלה בחזרה לדובר המשרד דניאל בר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר