מה-1 ליולי: שינוי בקריטריונים המאפשרים גידול זקן בצה"ל

חייל שירצה לקבל פטור זקן יוכל לקבל זאת על ידי אישור דת עם ההחמרות החדשות או אישור רפואי. אופציה נוספת תתאשר באמצעות הגשת בקשה חריגה לקצינים בדרגת אל"מ (צבא, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחד הפטורים הכי משמעותיים ושכיחים בצה"ל הוא פטור מגילוח זקן, רבים המשתמשים בו ובעיקר אלו המשתייכים למגזר החרדי - אולם עתה הקריטריונים בנושא משתנים.

עד עתה יכלו חיילים לקבל פטור מגילוח זקן בכמה דרכים, כמו למשל מטעמי דת - כפי שמקבלים החיילים הדתיים והחרדים, או מסיבות אישיות אחרות, למשל שהזקן הינו חלק מאישיותו. הדרך הנוספת היא לקבל פטור רפואי או לגשת לסגן-אלוף ולקבל ממנו חתימה על טופס הבקשה.

אלא שמהראשון ליולי האפשרות השלישית מתבטלת והחיילים שיחפצו בפטור יאלצו להציג סיבות מהותיות בכדי לקבל את הפטור.

מעתה חייל שירצה לקבל פטור זקן יוכל לקבל זאת על ידי אישור דת וזאת עם ההחמרות החדשות, או אישור רפואי. במקום אישור מסגן אלוף הוחלט עתה כי החייל יגיש בקשה חריגה והיא תיבחן על ידי מספר קצינים בדרגת אלוף-משנה.

כדי ליישם את הנוהל החדש אותו קיבל ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי, שנכנס לתפקידו לפני חודשים ספורים, הוחלט כי היא תיושם בהדרגה.

עד ה-1 ביולי יצטרכו החיילים החדשים לבקש אישור מחדש לפטור מזקן. הבקשה תיבחן על ידי נציג הרבנות הצבאית ביחידה בה משרת החייל ואילו אלו שיש ברשותם פטור לא יצטרכו להגיש בקשה מחדש.

ההחלטה התקבלה לאחר שלא מעט חיילים שאינם דתיים הצהירו כי הם רוצים לגדל זקן בגלל סיבות דתיות, מה שהפך את העניין ל"לא רציני".

האכיפה בנושא תוטל על שוטרים צבאיים, מפקדי החיילים ועל הרס"רים ביחידות. אלו שיעברו על החוק יסתכנו בקנסות ועונשים חמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר