אאא

ד"ר פישר פועלת להרחבת הפעילות במזרח אירופה. החברה מנהלת מו"מ להיכנס לשותפות בהקמת מפעל בצ'כיה, ונמצאת במגעים מתקדמים עם אחד מיצרני התרופות שם במטרה להיכנס כשותפה 50% במפעל, ולהרחיב את הייצור שלו לקטגוריות שבהן פעילה ד"ר פישר, כך נודע ל”כלכליסט”. ההשקעה במיזם תעמוד על כ־15 מיליון דולר.

הבעלים אלי פישר מסר כי החברה נפגשה עם מספר יצרני תרופות בצ'כיה, ובאמצע יולי צפוי סבב פגישות נוסף. “דרך המפעל בצ'כיה נוכל להגדיל מכירות גם במערב אירופה. אנחנו לא מכירים את החוקים הרגולטוריים במדינה, ולכן עדיף לנו לעשות את זה עם שותף מקומי”.

כיום החברה מייצאת ל־30 מדינות בעולם בהיקף שנתי מוערך של 45 מיליון דולר בשנה. 70% מהיצוא נעשה תחת מותג פרטי שהיא מייצרת לרשתות שיווק בארה"ב ובאירופה, ו־30% בלבד משווק תחת המותג ד"ר פישר. מדוע רוב היצוא הוא תחת מותג פרטי?

"כשאנחנו מייצאים כמותג פרטי עלויות השיווק והפרסום חלות על רשת השיווק המקומית, אבל אנחנו פועלים לפיתוח היצוא תחת המותג שלנו, כדי לא להיות תלויים בחסדי רשתות השיווק, שיכולות להפסיק את ההתקשרות עמנו בכל רגע נתון”.

בתקופה זו שישראל מאוימת בחרם כלכלי לא עדיף להמשיך לייצר דווקא תחת מותג פרטי?

"עוד לא החלטנו סופית אם לפעול תחת השם פישר או להשיק מותג צ'כי, אבל בכל מקרה פישר זה שם אירופי".