הפגנה בעיריית ירושלים נגד פינוי בית ספר חרדי

עשרות הורים חרדים הפגינו הבוקר בכיכר ספרא מול עיריית ירושלים במחאה על החלטת העירייה לפנות את בית הספר "דרכי נועם". העירייה: "הפינוי לפי קביעת ביהמ"ש" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עשרות חרדים מפגינים החל משעות הבוקר (רביעי) בסמוך לבניין עיריית ירושלים בעקבות החלטת העירייה לפנות בית ספר השייך לחינוך העצמאי.

מדובר בבית הספר "דרכי נועם", שבבעלות החינוך העצמאי, וזאת לאחר שבית המשפט הכריע כי יפונה בעקבות שלטענת העירייה פעל במתחם עירוני באופן לא חוקי.

עתה דורשת ההנהלה, כי העירייה לא תפנה את בית הספר ואם כן אז שתמצא מקום חלופי אחר. אל המפגינים הצטרפו מחזיק תיק החינוך וסגן ראש העיר צביקה כהן, סגן ראש העיר ישראל קלרמן וחברי המועצה אליעזר ראוכברגר, נחמניאל סבן ומיכאל מלכיאלי.

גורם חרדי בעיריית ירושלים הביע זעם בשיחה עם "כיכר השבת", ואמר כי "לא יתכן שזורקים לרחוב מאות ילדים ללא פתרון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "בהתאם לקביעת בית המשפט, בסוף שנת הלימודים נדרש בית הספר"דרכי נועם", שבבעלות החינוך העצמאי, להתפנות מהמתחם העירוני שברחוב הורקני, זאת לאחר שבמשך שנים פעלו שלא כחוק ובחוסר אחריות כאשר הפעילו מוסד חינוכי ללא הרישיונות הדרושים וללא שיתוף פעולה עם הרשויות".

בעירייה ביקשו להדגיש כי "בטרם ההליכים המשפטיים ובמהלכם, ניסתה העירייה להגיע למספר הסדרי פשרה עם הנתבעים, תוך הצעת חלופות שונות, אך הנתבעים דחו את ההצעות".

עוד ציינו בעירייה כי "כפי שנהוג בשאר המוסדות העצמאיים בעיר, באם מבקש החינוך העצמאי להפעיל מסגרת חינוכית, עליו לספק את המבנה המתאים וכן לפעול לקבלת הרישיונות הדרושים".

גורם בכיר בעירייה הדגיש ל"כיכר השבת" כי "אין לעירייה כל עניין נגד בית הספר, שבסך הכל נפלו קרבן למעללי אדם אחר שהשכיר להם מבנה עירוני שלא על פי חוק והנוהל העירוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר