החוק להגנת הצרכן של גפני ומקלב אושר בטרומית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב לפיו בטרם הליך לגביית חוב על החייב לקבל את כל המידע מהגובה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני ואורי מקלב ( צילום: מרים אלסטר / Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן של יו"ר 'דגל התורה' משה גפני וח"כ אורי מקלב. להצעה הוצמדו הצעות דומות של חברי יואל חסון ומיקי לוי.

על פי הצעת החוק, מוצע לחייב עוסק, לפני שהוא נוקט בהליכים לגביית חוב, לשלוח לצרכן שלא שילם חיוב במועד התראת תשלום הכוללת את שם העוסק, פירוט החוב ואופן חישובו ואסמכתא לביצוע העסקה ולקיום החוב.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאחרונה אנו עדים לתופעה לפיה צרכנים רבים מקבלים מכתבים מאיימים מעורכי דין, הנשלחים במסגרת הליכי גבייה הנעשים באופן לא תקין. כמו כן, צרכנים מקבלים מכתבים מאיימים במסגרת הליכי גבייה בהוצאה לפועל, פעמים רבות על לא עוול בכפם, תוך שהם אינם מכירים כלל את החברה אשר בשמה טוענים עורכי הדין לחוב."

ח"כ חסון אמר בדיון: "כולנו מכירים את פרשת אקיוטק, אתה מוצא את עצמך מול חובות שרובם קשורים לריביות שהצטברו מזמן. גם כשבאים לגבות חובות יש לעשות זאת בדרך שקופה והגיונית, ולא להפעיל לחץ של עורכי דין מטעם ואיומים משפטיים בתחילת הליך הגבייה.

"זכותו של צרכן לקבל את כל המידע באופן מרוכז ומסודר – הוא לא צריך להתחנן ולחפש בנרות את פרטי ההתקשרות שהייתה לו עם החברה, ולא לנסות ולפצח את אופן חישוב החוב והריבית. במהלך העבודה בוועדות אנסה להביא את החלת החוק גם על רשויות ציבוריות – כולל עיריות ורשויות מקומיות. צעד כזה ייתן את המענה המלא לנושא ההתרעה בפני גביית תשלום".

גם באופוזיציה תמכו בהצעת החוק, 47 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר