אשר בדרך לכנסת?

השרה איילת שקד החלה לקדם את 'החוק הנורבגי'

שרת המשפטים איילת שקד קיימה דיון בחוק הנורבגי שיאפשר לשר להתפטר מהכנסת ולאפשר למועמד הבא במפלגתו להיכנס לכהן כחבר כנסת • ב'יהדות התורה' דורשים שיחול גם על סגני שרים עבור יעקב אשר אך טרם הגיעו להסכמה • ב'דגל התורה' מבהירים כי יתעקשו על כך ומעריכים שיש לכך סיכוי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בדרך לכנסת? יעקב אשר (צילום ארכיון: קובי הר צבי)

החוק הנורבגי: שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) קיימה בצהריים (רביעי) דיון שעסק בחוק הנורבגי המאפשר לשר להתפטר ולאפשר למועמד הבא במפלגתו להיכנס במקומו לכהן כחבר כנסת.

בישיבה שקיימה שקד יחד עם הגורמים המקצועיים סיכמו הצדדים 'תזכיר חוק' שמכל מפלגה יוכל שר אחד להתפטר בכדי לאפשר לנציג הבא להיכנס למשכן.

על פי התזכיר, במקרה שהשר יתפטר מתפקידו הרי שבאופן אוטומטי חה"כ הנכנס יתפטר מתפקידו והשר יכנס בחזרה במקומו. שקד מקדמת את החוק בכדי לאפשר לחברתה שולי מועלם לחזור לתפקידה בכנסת.

בסיעת 'יהדות התורה' בקשו להוסיף לחוק אפשרות שגם סגן שר יוכל להתפטר ובמקומו ייכנס חבר כנסת חדש, וזאת בשביל לאפשר לח"כ לשעבר יעקב אשר לחזור למשכן, אך הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמה בנושא.

בכיר ב'דגל התורה' אומר ל"כיכר השבת" כי הם מתכוונים להתעקש על כך. "להערכתנו יש סיכוי לא קטן שהחוק יעבור", הוא מוסיף.

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש התייחס אמש בראיון ב'קול ברמה' לאפשרות שהחוק הנורבגי יקודם באופן כזה שגם סגני שרים יוכלו לפרוש מהכנסת, ולא שלל את האפשרות שיתפטר מהכנסת לטובת יעקב אשר.

"אין הרבה אופציות ביהדות התורה", אמר פרוש, "יש את ליצמן כסגן שר ויש אותי כסגן שר. אנחנו כקבוצה צריכים לחשוב מה טוב ליהדות התורה, כשאני סברתי בתקופת הבחירות להיזהר מדיבורים שיכולים להרחיק קהלים כי יהדות התורה לא צריכה להישאר על חמישה שישה אלא לגדול, והיא צריכה לקרב קהלים, וכל פעולה שאני יכול לעשות כדי לקרב קהלים אני יעשה".

"צריך שיהיה טוב לקהלים, וכמו שאני בודק את עצמי ומבקש מעצמי לעשות פעולות שלפחות ציבורית, הציבור יאהב את מה שאנחנו עושים ונקרב קהלים, כך כל אחד, אם פעולה כזאת מקרבת, אתה אומר שבונים את זה עלי? אם זה מקרב קהלים חשוב לעשות את זה", הוסיף סגן השר פרוש.

יצוין כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הצהיר מספר פעמים בחודש האחרון כי ברגע שהחוק יעבור הוא יתפטר מתפקידו כחבר כנסת בכדי לאפשר לאברהם מיכאלי להיכנס בחזרה למשכן. מיכאלי עצמו הכחיש שמועות לפיהם הוא צפוי לפרוש מהרשימה בכדי לאפשר ליגאל גואטה להיכנס לכהן כחבר כנסת (חיים ביטון לא מועמד וזאת בשל תפקידו כמנכ"ל הרשת והמפלגה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר