דיוויד בלאט הפסיד את אליפות ה-NBA, ועל הדרך מנע חילול שבת המוני

דיוויד בלאט, המאמן היהודי-אמריקני של קבוצת ה-NBA 'קליבלנד קאבלירס', הפסיד הבוקר את אליפות ה-NBA, ובכך, בטעות, מנע חילול שבת גדול שיכל להיגרם במידה והיה מנצח (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: משה שי, פלאש 90)

דיוויד בלאט, המאמן היהודי-אמריקני של קבוצת ה-NBA 'קליבלנד קאבלירס' הפסיד הבוקר (רביעי) את אליפות ה-NBA, כאשר הפסיד במשחק מספר 6 של סדרת הגמר לקבוצת "גולדן סטייט ווריורס", שניצחה את הסדרה כולה בתוצאה 4:2.

מאות אלפי ישראלים החזיקו לבלאט אצבעות, אך ברגע האמת קבוצתו כשלה במשימה וכבר כעת יש כאלו הטוענים כי הוא צריך להיות מפוטר מתפקידו בקבוצה.

אלא שנראה שלצד ההפסד, בלאט 'זכה' במשהו אחר: הוא מנע בלי כוונה חילול שבת המוני. במידה והיה מנצח את המשחק הבוקר, משחק מספר 7 היה אמור להיערך בלילה שבין שישי לשבת ומאות אלפי ישראלים היו מחללים את השבת בכדי לצפות במשחק. כאמור, בעקבות ההפסד, לא יתקיים משחק שביעי, וכתוצאה מכך גם נמנע חילול שבת גדול.

בתוך כך, העיתונאים הישראלים שנשלחו לסקר את הסדרה טענו לא פעם כי "שבעה מיליון ישראלים קמים לפנות בוקר בכדי לצפות במשחק". אלא שנתונים שחשף "דה מרקר" מראים כי מדובר בקרוב למאה אלף ישראלים בלבד שצופים במשחק, נתון מרשים ביחס לשעות בהן נערכים המשחקים. במידה ובלאט היה מגיע למשחק מספר 7, משחק אחרון ומכריע, המספרים ככל הנראה היו גדולים הרבה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר