סגן שר הבריאות סקר את מרכז בריאות הנפש שיפתח בחודשים הקרובים במרכז הרפואי מעיני הישועה

סגן השר הרב יעקב ליצמן: "מעיני הישועה תפעיל מכשיר MRI שהוא חיוני להצלת חיים" • מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק בהכרזה מפתיעה: "מעיני הישועה מופלית לרעה במדיניות ותמיכת משרד הבריאות במשך עשרות שנים; מגיע לכם בדיוק כמו לכל בתי החולים" (בריאות)

(צילומים: יחסי ציבור)

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, הופיע לביקור רשמי ומקצועי במרכז בריאות הנפש החדש במרכז הרפואי מעיני הישועה וסקר את שלבי גמר עבודות הפנים לקראת פתיחתו של בית החולים לתשושי נפש. המרכז ממוקם בבניין רחב ומפואר בקמפוס המרכז הרפואי. המרכז אמור להיפתח בעוד מספר חודשים ולאפשר שירותי בריאות נפש מלאים כולל תנאי אשפוז המתאימים באופן מלא וייחודי לאורח החיים החרדי.

לסגן השר נלוו ראשי האגפים הרלוונטיים במשרד הבריאות, ראשי ומנהלי משרד הבריאות בראשות המנכ"ל פרופ' ארנון אפק; ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, מ"מ ראש העיר אברהם רובינשטיין, חברי העירייה וראשי האגפים בעירייה.

את פני סגן השר קיבלו ראשי הנהלת המרכז הרפואי בראשות המנכ"ל שלמה רוטשילד, המנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד, סגן המנהל הרפואי ד"ר מנחם ברייר, המנהל האדמיניסטרטיבי יהושע יוסקוביץ, מנהלת הסיעוד גב' שרון אייזר, נגיד בית החולים פרופ' מרדכי שני, אשר כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל בית החולים 'שיבא' בתל השומר.

סגן השר סייר במבנה המתנוסס לגובה של 7 קומות ועמד יחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות על מפרט הבניה המתקדם התואם את הסטנדרטים הבינלאומיים המתקדמים ביותר שנקבעו על פי הנחיות משרד הבריאות ומהנדסי בתי חולים מוסמכים. מנכ"ל המרכז הרפואי והאדריכלים הציגו את מבנה הבנין המיוחד הכולל מתחמים נרחבים מוגנים כל הקומות אשר ישמשו כחלק אינטגראלי ממתחמי פעילות בית החולים.

מבנה המרכז המשתרע על אלפי מ"ר, כולל 2 קומות מרתף, קומת מיון, קבלה ומשרדים, קומה לאשפוז יום, קומת מרפאות ושלשה קומות אשפוז למטופלים – גברים, נשים וילדים בנפרד. חזית הבנין נבנה לכיוון כביש גהה וגבעת שמואל, כולל מרפסת נוף. מתחם רחב מיוחד הוקדש כמרחב ירוק בשיתוף עיריית ב"ב. גשר יחבר בין בנין המרכז הרפואי למרכז בריאות הנפש.

"מדובר במרכז בריאות נפש אשפוזי ראשון בישראל ובעולם כולו שנבנה במתכונת נפרדת זו התואמת באופן מלא את כל עקרונות הרפואה המתקדמת לצד שמירה על כל עקרונות האוכלוסייה, הקהילה וההלכה", הסביר המנכ"ל שלמה רוטשילד.

בסיום הסיור המקצועי, קיימו סגן השר וצוות משרדו דיון מקצועי סגור בו השתתפו סגן השר וצוות מנהלי משרד הבריאות: מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק, מר יאיר אסרף ראש אגף תקצוב תכנון ותמחור, ד"ר ורד עזרא ראש מינהל רפואה, ד"ר אייל יעקובזון סגן ראש מינהל רפואה, ד"ר רבקה שפר רופאת מחוז תל אביב, מוריה אשכנזי יו"ר חטיבת אחיות בריאות הציבור, פרופ' איתמר גרוטו ראש שירותי בריאות הציבור. בתום הדיון הכריז סגן השר כי "מרכז בריאות הנפש החדש בבני ברק הינו צורך חיוני ומהווה מהפכה של ממש, משרד הבריאות יתמוך בתנופת פיתוח השירותים החיוניים בקהילה".

במהלך טקס שהתקיים בעיריית בני ברק אמר ליצמן כי לדעתו "לא יתכן שבית חולים עם חדר מיון יתפקד מקצועית ללא מכשיר MRI ועל כן גם המרכז הרפואי מעיני הישועה יידרש לרכוש את המכשיר ומשרד הבריאות ישתתף בכחצי מעלות הרכישה".

"זו הבשורה שלנו לאזרחים אשר נאלצים להמתין חודשים ארוכים לבדיקת MRI. המדיניות החדשה תביא לכך שהבדיקה תתבצע בתוך 3 ימים מקבלת ההפניה. נמנע את עינוי הדין שעוברים כל אותם אנשים הממתינים בחרדה לתוצאות הבדיקה ובמקביל לכך גם המחירים ירדו באופן משמעותי". הוא ציין כי אמנם קיים חסר בטכנאיות ומפעילי המכשיר אולם גם על כך ניתן את הדעת ונתגבר על הבעיה.

באשר לתחום בריאות הנפש אמר ליצמן כי בעוד שבועיים תיכנס לתוקף הרפורמה במערכת הבריאות, כאשר האחריות לרפואת הנפש תעבור לקופות החולים בדומה לכל שאר הטיפולים הרפואיים. הוא ציין כי משרד הבריאות יתן את דעתו למציאת פתרון מלא למנוע את החששות בנושא חסיון המידע הרפואי.

הרפורמה נקבעה כבר בקדנציה הקודמת של ליצמן במשרד הבריאות וכעת הדגיש ליצמן כי יעמוד על כך שהיא תיכנס לתוקף במועד שנקבע מראש. "הגיע הזמן לשפר את השירות ולתת את הטיפול הראוי לאלה הזקוקים לכך. זה חלק מתפקיד שר הבריאות".

בהתייחס למרכז בריאות הנפש אשר הוקם במעיני הישועה אמר סגן השר ליצמן: "אנו חבים תודה גדולה למעיני הישועה אשר עשו דבר גדול מאוד. מהפכה של ממש. אני מצהיר בשם משרד הבריאות שעד היום נעשה עוול למעיני הישועה והם קופחו בכך שלא אושרו להם הפעלת מיטות אשפוז בתחום בריאות הנפש. על כן משרד הבריאות מאשר היום למעיני הישועה 20 מיטות מתוך 36 הנצרכות בשלב המיידי להפעלת מרכז בריאות הנפש. ובעז"ה בעתיד נרחיב ככל שיידרש", הצהיר.

באשר למרכז היידן לקרדיולוגיה הנבנה אף הוא בימים אלה בקרית המרכז הרפואי ושאר הוצאות הפיתוח של מעיני הישועה, אמר ליצמן כי "משרד הבריאות ידון בחיוב לסייע ולתמוך לפי הקריטריונים והתמיכות שנתנו לבתי חולים נוספים".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק, ציין כי ביצע לפני כחצי שנה סיור מעמיק ויסודי במרכז הרפואי ועמד על מכלול השירותים הרפואיים המורחבים, הרופאים הבכירים והציוד הרפואי המתקדם וההשקעה הגדולה בפיתוח. "אני יכול לומר לכם באופן חד-משמעי: אתם מופלים לרעה במדיניות ותמיכת משרד הבריאות במשך עשרות שנים בכל הנוגע לתקצוב, פיתוח וקבלת אישורים להפעלת שירותים חיוניים. אתם צריכים לקבל את כל האישורים המורחבים הניתנים לכל בתי החולים בישראל. מגיע לכם בדיוק כמו לכל בתי החולים" הכריז באופן פומבי ומפתיע בפני האורחים והנהלת בית החולים.

יצוין כי ביקורו של סגן השר ליצמן, התקיים במסגרת צירופה של בני ברק לרשת ערים בריאות בישראל, ביוזמתו של ראש זייברט. במסגרת זאת השתתפו עוד בסיור גם נבחרי וראשי עיריית בני ברק ובהם: חבר הנהלת העיר שמחה שטיצברג, מנהל אגף תשתיות חנוך זיידמן, חבר העירייה ומחזיק תיק הבריאות פרץ אברמוביץ, חברי העירייה ישראל הפטקה, ראש מטה ראש העיר ישראל דרנגר, מנהל אגף שיפור פני העיר ישראל לייזר וגורמים נוספים.

במסגרת שיתוף הפעולה של ביה"ח מעיני הישועה עם עיריית בני ברק הועלו כמה יוזמות לקידום הבריאות בקהילה, בהם: ביצוע בדיקות חינם לגילוי מוקדם של סוכרת והגברת המודעות למניעה וטיפול במחלה. פעילות משותפת למניעת מחלות זיהומיות בגני ילדים. הגברת המודעות לחיוב ביצוע בדיקות ממוגרפיה לגילוי מוקדם של מחלות קשות. כנסי בריאות והפצת חומרי בריאות מקצועיים לציבור הרחב.

לקראת סיום ביקורו של ליצמן התכבד פרופ' מרדכי שני להעניק מזכרת הוקרה לסגן השר, עליה נכתבו הדברים הבאים: מזכרת הוקרה לאיש החזון והמעש ח"כ יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות, על עשייה ללא לאות, מתוך אמונה ושליחות למעל חולי ישראל".

סגן השר ליצמן על רקע בנין המרכז הרפואי החדש לבריאות הנפש. לצידו מנכ"ל משרד הבריאות, ראש עיריית ב"ב, מנכ"ל מעיני הישועה וגורמי המקצוע
סגן השר יעקב ליצמן במבנה בית החולים. לימינו: מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק, פרופ' מרדכי שני, פרופ' מרדכי רביד, מר יאיר אסרף ראש אגף תקצוב תכנון ותמחור, ד"ר מנחם חיים ברייר ומנכ"ל המרכז הרפואי שלמה רוטשילד. לשמאלו: ראש העיר חנוך זייברט, מ"מ אברהם רוב
פרופ' שני מגיש לסגן השר מזכרת הוקרה עם מכתב ברכה על פועלו למען עולם הבריאות בישראל
סגן שר הבריאות ליצמן עם מנכ"ל המרכז הרפואי מעיני הישועה שלמה רוטשילד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר