בן ציון נורדמן מבהיר: אוביל מאבק נגד פתיחת עסקים בשבת בחדרה

מועצת עיריית חדרה צפויה להחליט בנושא פתיחת עסקים בשבת אלא שמדברי נציג 'דגל התורה' בן ציון נורדמן השתמע כי יתמוך בחוק אך הוא מבהיר כי יוביל את ההתנגדות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בן ציון נורדמן (צילום: מתוך דף הפייסבוק "מטה הפעילים בנצי נורדמן")

בקרוב צפויים חברי מועצת עיריית חדרה להכריע בנושא חוק לפתיחת עסקים בשבת זאת בהתאם להכרעת בג"צ שקבע כי על חברי העירייה לקבל הכרעה בנושא.

במפלגות החרדיות חוששים מאוד מפריצת הגדר והשינוי בסאטווס קוו ומודיעים כי יתנגדו בנחרצות לחוק החדש. מנגד, טוען ראש העיר צביקה גנדלמן כי מדובר בחוק מאוזן המשקף את מגוון הרצונות והתפיסות של תושבי העיר ומקורביו מדווחים על אופטימיות בסביבתו כאשר הם בטוחים שהחוק יעבור על אף התנגדות חברי המועצה הדתיים ושומרי המסורת.

ההערכה במסדונות העירייה הינה שהחוק יתיר פתיחת בתי עסק בפאתי העיר אך לא במרכזה.

אלא שבניגוד לש"ס המונה שני מנדטים ו"זהות יהודית" המונה שלושה מנדטים שהודיעו על התנגדותם לחוק החדש דווקא הרב בנציון נורדמן מ'דגל התורה' אומר לעיתון כי עדיין לא התפנה לבדוק את החוק אולם לדבריו "אנחנו אנשים של דו קיום והבנות".

נורדמן מסביר כי "נשתדל לשמור על קדושת השבת ומצד שני נחשוב איך אנחנו לא סותרים את הדו קיום. יש תושבים שרוצים לצאת ולבלות בשבת ואנחנו רוצים לשמור על קדושת השבת ומצד שני לא להפריע לתושבים אחרים. אני אלמד את החוק יחד עם חבריי. בסופו של תהליך אנח מאמין שנקבל החלטה שתתאים לכל הצדדים".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר נורדמן: "אני לא יצביע בעד". לדבריו, "העיתון לקח חצאי משפטים ועיוות את הדברים. כמו שאינני נמנה על סיעת הליכוד כפי שכתבו כך גם שאר הדברים אינם נכונים. אני נגד החוק ומגובש יחד עם שאר חברי המועצה הדתיים. מה שהיה סגור יישאר סגור ונילחם על זה".

נורדמן מוסיף ומספר: "נפגשתי בשבוע האחרון עם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שוחחתי עמו על העניין הזה וסיכמנו שאני יוביל את המאבק של הסיעות הדתיות נגד הפגיעה בחומות השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר