ההחלטה האחרונה של מח"ט גבעתי עופר וינטר: לא יוקם גדוד חרדי, יוקמו פלוגות בכל הגדודים

רגע לפני שהוא עוזב את תפקידו, מפקד חטיבת גבעתי אל"מ עופר וינטר החליט כי לא יוקם גדוד חרדי בחטיבה, כך נודע ל"כיכר השבת". משמעות ההחלטה: חרדים יגוייסו לפלוגות חרדיות שיוקמו ב"רותם" שאר הגדודים של חטיבת גבעתי (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עופר וינטר (צילום: דובר צה"ל)

פרסום ראשון: רגע לפני שהוא עוזב את תפקידו, מפקד חטיבת גבעתי אלוף-משנה עופר וינטר החליט כי לא יוקם גדוד חרדי בחטיבה, כך נודע ל"כיכר השבת".

חטיבת גבעתי מונה חמישה גדודים: שקד, צבר, גדס"ר גבעתי ורותם. עד עתה עשרות החרדים שהתגייסו לחטיבה בשלושת המחזורים שלה הופנו לגדוד רותם. לפי החלטת מפקד החטיבה שמתפרסמת עתה לראשונה, בקרוב המתגייסים החרדים יוכלו להתגייס לא רק לגדוד רותם או לגדוד יעודי שהיה מי שחשב שיוקם עבורם, אלא ל'רותם' ולארבעת הגדודים הנותרים.

חיילים חרדים ב"גבעתי" (צילום: באדיבות המצלם)

גורם חרדי בצה"ל הסביר כי מהות החלטה נעוצה בכך שבפלוגה ניתן לגייס יותר חיילים מאשר בגדוד שבו אפשר לגייס רק מאות בודדות. "המטרה הנוספת היא לפתוח פלוגות בכל צה"ל. למשל בצנחנים ובעוד מקומות", הסביר. זו כאמור ההחלטה האחרונה של מפקד החטיבה שביום ראשון הקרוב יעזוב אותה לטובת שנת לימודים.

גדוד רותם קיבל השבוע חיזוק לאחר שחמישה חרדים סיימו קורס מפקדי כיתות ויפקדו על הלוחמים החרדים שהתגייסו לגדוד. מדובר בחמישה חרדים שהחלו בטירונות לפני חמישה חודשים בבסיס הר קרן של גבעתי יחד עם שאר החיילים החרדים שהתגייסו לגדוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר