ברוך דיין האמת: הרב שמואל מאיר גלבר ז"ל

בבני ברק נפטר בשעות הלילה הרה"ח שמואל מאיר גלבר ז"ל, מחשובי תלמידי מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל. הרב גלבר ז"ל הותיר אחריו עשרה ילדים (חרדים, דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר בשעות הלילה (שישי) הרה"ח שמואל מאיר גלבר ז"ל, מחשובי תלמידי מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל. הרב גלבר נולד בפרשבורג בשנת תרפ'ו להוריו, הרב מרדכי ורעייתו הנלה. כבר בילדותו נודע במעלותיו הברוכות ושקד על תלמודו שעות רבות. בני המשפחה נהגו במנהגי מרן בעל החתם סופר והיו קשורים בקשר אמיץ עם השושלת של בניו ונכדיו.

מגיל 10 גדל הרב גלבר ז"ל יחד עם מרן הרב וואזנר כאשר שנים מועטות לאחר מכן התהדק הקשר כאשר נשא מרן הגר"ש את אחותו לאשה.

לאחר המלחמה האיומה הגיע לארץ ובנה את ביתו עם זוגתו כאשר המשיך להיות בצמידות למרן פוסק הדור כשהוא דואג לכל מחסורו. השניים בנו יחד את ישיבת חכמי לובלין כאשר מרן פוסק הדור דואג לממד הרוחני-תורני ואילו גיסו המנוח ז"ל דאג לחלק הגשמי.

נכדיו מספרים כי כבר באותם ימים נגלה הקשר האמיץ בין השניים כאשר סביהם דאג שמרן הרב וואזנר יוכל לשבת וללמוד על מי מנוחות. "מרן פוסק הדור זצ"ל התבטא פעם "ר' מרדכי הוא שותף אמיתי שלי"", מציינים במשפחה ומספרים על מסירותו הרבה למען שיגשוגה של הישיבה והקהילה.

לפני מספר חודשים חלה ונחלש אך מקורביו מציינים כי דווקא לפני פטירתו של מרן הגר"ש וואזנר התאושש והתחזק שוב אלא שהסתלקותו של מורו ורבו השפיעה עליו לרעה והוא נחלש שוב. "הוא תמיד אמר 'אני עם מרן הרב וואזנר מגיל 10. אני רוצה להמשיך ולהיות איתו גם הלאה'", מציינים בצער בני המשפחה. בשבועות האחרונים הידרדר עוד יותר מצבו הבריאותי והלילה השיב את נשמתו לבוראה.

הרב גלבר ז"ל הותיר אחריו עשרה ילדים רבנים, זרע ברך ה', ההולכים בדרך הישר מרביתם עוסקים במשרות רבניות ותורניות וחלקם עסקנים נודעים למען צורכי הכלל והפרט.

ההלוויה תצא הבוקר בשעה 10:00 מביתו ברחוב אור החיים 12 בני ברק, דרך ישיבת חכמי לובלין לבית החיים ויז'ניץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר