יעקב אשר יחזור לעיריית בני ברק?

על רקע מאבקי ההקצאות חושבים ב"דגל התורה" להשיב את ח"כ לשעבר יעקב אשר לתפקיד בכיר בעיריית בני ברק מטעם התנועה, זאת בכדי להיאבק בראש העיר חנוך זייברט (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יעקב אשר. יחזור לבני ברק? (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

האם על רקע מאבקי ההקצאות חושבים ב"דגל התורה" להשיב את ח"כ לשעבר יעקב אשר לתפקיד בכיר בעיריית בני ברק מטעם התנועה? תלוי מאוד באישורו של 'החוק הנורבגי' בכנסת.

מאבקי ההקצאות בעיריית בני ברק הכניסו את מערכת היחסים בין אנשי ראש העיר חנוך זייברט לבכירי תנועת 'דגל התורה' לסיחרור כאשר הצדדים הניצים מגבירים את גובה הלהבות מידי יום.

בתנועת 'דגל התורה' יוצאים חוצץ כנגד כוונתו של זייברט להוציא למכרז את חמישים ההקצאות של הקרקעות הציבוריות האחרונות בעיר, זאת לאחר שהם מביעים טענות על אפליה וחוסר שוויוניות. "מדובר בשוד קרקעות", הם אומרים. "כיכר השבת" חשף כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן אף הורה להתנגד לכך בכל הכוח כולל אישור לצאת למאבק משפטי.

בהמשך לכך עולה בתנועה הליטאית בימים האחרונים שוב על שולחן הדיונים האפשרות - החצי-ריאלית, להשיב את ח"כ לשעבר יעקב אשר, המכהן כיום כמזכ"ל התנועה וכיהן בקדנציה קודמת בהצלחה רבה כראש עיריית בני ברק, אל מסדרונות העירייה.

כבר לפני כחודשיים, לאחר שהתברר כי אשר לא נכנס לכנסת זאת למרות מספר הקולות הגבוה יחסית שהשיגה יהדות התורה, עלתה האופציה המעשית למהלך הפוליטי הזה, זאת לצד אפשרויות נוספות שיכהן כמנכ"ל החינוך העצמאי או תפקידים ציבוריים אחרים. אלא שקידומו של 'החוק הנורבגי' והחלתו הנראית בשלב זה כאפשרית גם על סגני שרים, מה שיאפשר אולי לאשר להגיע שוב לכנסת, הורידו את העניין מסדר היום.

כעת, לאור המאבקים הקשים בעירייה והחשש שמא בכל אופן לא יעבור החוק במתכונתו המוצעת על ידי דגל התורה, עלתה היוזמה שוב כאשר הדבר ייעשה בהסכמה של הנציגים המקומיים ובין היתר אף צפוי מנחם שפירא סגן ראש העיר לקבל תפקיד חילופי.

להערכת גורמים בתנועה יעקב אשר, שלו נסיון פוליטי וציבורי רב ובפרט בעיריית בני ברק אותה הוא מכיר כ"כף ידו", יוכל להתמודד כראוי עם יוזמתו של זייברט להעביר את הקצאת הקרקעות.

הסיפור הינו מורכב למדי, זאת משום שצריך אישור מיוחד של שר הפנים לאישור המהלך, אולם לדברי גורמים ב'יהדות התורה', בעבר כבר היו תקדימים דומים ואפילו בעיריית בני ברק עת נכנסו לכהן במחצית הקדנציה חברי מועצה חדשים לאחר אישור שר הפנים.

יצויין כי בדגל התורה הרשמית מכחישים בתוקף את האפשרות ומבהירים כי "כעת שום אופציה לא ניצבת על השולחן מלבד אישורו של החוק הנורבגי והחלתו גם על סגני שרים. לפי מהלך העניינים נראה שהחוק יעבור כדרישת דגל התורה, או אז יתפטר סגן שר מאגודת ישראל ואשר ישוב לכהן בכנסת ישראל כחבר מן המניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר