פיגוע רצחני ליד דולב

מחבל ירה למוות בדני גונן; החקירה עברה לידי השב"כ

סמוך לכניסת השבת הותר לפרסום כי דני גונן הי"ד מלוד הוא הצעיר שנרצח בפיגוע הירי ביום שישי סמוך ליישוב דולב. כוחות צה"ל סיימו השבת את פעילותם בכפרים באזור והחקירה עברה בשלב זה למישור המודיעיני. מבדיקה ראשונית עלה כי המחבל שפגע בגונן ובחברו ירה לפחות 10 כדורים לעבר המכונית (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
דני גונן לצד הרכב בו נורה (צילום: מתוך פייסבוק, פלאש 90)

כוחות צה"ל סיימו במהלך השבת את הסריקות לאיתור המחבל שירה למוות בדני גונן הי"ד ופצע באורח קל עד בינוני את חברו - ככל הידוע עד לשעה זו מבלי לבצע מעצרים. פעילותם של הכוחות התמקדה בעיקר בסריקות ותשאולים בכפרים עין קיניא ודיר איבזיע הסמוכים למעין בו התרחצו גנון וחברו.

עם סיום הסריקות בשטח פתח צה"ל את דרכי הגישה לכפרים ומעתה החקירה תתמקד במישור המודיעיני ותבוצע על ידי השב"כ שהטיל איפול על כיווני החקירה.

כוחות צה"ל מבצעים סריקות לאחר האירוע (צילום: פלאש 90)

מבדיקה ראשונית של הרכב בו שהו גונן וחברו עלה כי לפחות 10 כדורים נורו לעברם מהם לפחות ארבעה שפגעו במכונית. עוד עלה מהבדיקה כי לאחר הירי המחבל נמלט בריצה מהמקום.הקליעים, בקוטר 9 מ"מ, נמצאו בסמיכות לרכב של השניים והעידו על טווח כמעט אפסי ממנו בוצע הירי לעברם.

עוד עלה מהחקירה כי ככל הנראה מדובר במחבל בודד שביצע את הפיגוע, אולם עם זאת, חוליה המכנה את עצמה "חוליות מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה" על שם מבצעי החטיפה והרצח של שלושת הנערים בשנה שעברה, נטלה אחריות לאירוע.

דני גונן הי"ד (צילום: מתוך פייסבוק)

החוליה טענה כי הוציאה את הפיגוע לפועל לאחר מעקב ממושך על המקום. לטענתם, אחד מחברי החוליה ארב למכונית של גונן וחברו וביצע ירי לאחר שווידא כי הם ישראלים.

בחמאס בירכו על הפיגוע: "אנו וכל בני עמנו מכבדים את הידיים הטהורות הדבקות בהתנגדות ומפנות את הכדורים לעבר הכובש, למרות כל הקשיים והאתגרים בגדה המערבית. פשעיה של ישראל לא יעברו ללא תגובה של ההתנגדות".

הלוויתו של דני גונן הי"ד, תתקיים הלילה (מוצ"ש) בשעה 23:00 בבית העלמין בלוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר