רדיפה חוזרת

מאבק נגד החרדים בקריית יובל: ברקוביץ נגד גן ילדים

ביום רביעי במהלך דיון בוועדת תכנון ובניה המקומית, אישרה הוועדה "אישור חורג", לכמה גנים חרדים בשכונת קרית יובל, שעד כה לא היה להם אישור • עופר ברקוביץ, סגן ראש העיר מ'התעוררות', קורא לתושבים לחתום על עצומה נגד האישור: "השכונה נמצאת כעת בצומת גורלי וקריטי לעתידה" (חדשות, חרדים)

נגד גן ילדים. ברקוביץ' (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

המאבק נגד החרדים בקריית יובל שב ומתחמם: ביום רביעי במהלך דיון בוועדת תכנון ובניה המקומית, אישרה הוועדה "אישור חורג", לכמה גנים חרדים בשכונה, שעד כה לא היה להם אישור.

הקואליציה העירונית הייתה מפולגת, נציגי ראש העיר נמנעו, אנשי התעוררות הצביעו נגד, וכך החרדים הגיעו לרוב בוועדה והאישור עבר ל-5 שנים. מהלך דומה צפוי בשבוע הבא, מה שעורר שוב את זעמם של אנשי מפלגת "התעוררות", שחרטו על דגלם את המלחמה בחרדים המתגוררים בשכונות מעורבות.

סגן ראש העיר מטעם התעוררות, עופר ברקוביץ', פרסם עצומה נגד האישור, וכתב בדף הפייסבוק שלו: "זוהי קריאת התעוררות לכל מי שירושלים חשובה לו. זוהי קריאת השכמה לכל תושבי ואוהבי קריית יובל- שכונה אשר נמצאת כעת בצומת גורלי וקריטי לעתידה.

ברקוביץ' תיאר את שארע: "ביום רביעי האחרון, 17/6, אישרה ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים מוסדות בלתי חוקיים חרדים שפועלים בקריית יובל. הועדה מנוהלת בתקופה האחרונה על ידי סיעת יהדות התורה, על פי הנחיית ראש העיר. נציגי התעוררות בוועדה הצביעו נגד ההצעה, בעוד נציגיו של ראש העיר נמנעו מההצבעה. ב1/7 מתכננת הוועדה לאשר מוסדות חרדים נוספים הפועלים בשכונה, גם הם ללא אישור".

"נראה כי מדובר בהחלטה כוללת לאשר את כל המוסדות החרדים הפועלים כיום ללא אישור בשכונה. החלטה זו תפגע באופן קשה בצביון השכונה ותכריע את עתידה, אנחנו לא מוכנים להישאר אדישים לכך. יש לנו מנדט מהציבור להגן על האופי המגוון בירושלים, לשמור על כלל הקהילות בעיר. אנחנו רוצים להזכיר לראש העיר את הציבור אשר בחר בו, התומכים שלנו ועוד רבים נוספים!

"אנו סבורים כי יש לפעול למציאת פתרונות לצורכי הציבור החרדי, פתרונות איכותיים, בשכונת בית וגן הסמוכה לקריית יובל, ונמצאת במרחק 500 מטר. כך, נשמור על כל הקהילות בעיר וניצור ביטחון בעבורן. כל ניסיון לאיים על האיזונים העדינים, באמצעות הכשרת מוסדות לא חוקיים, הוא לא נכון לירושלים ולא נכון לשלטון החוק.

ברקוביץ' מסיים: "בואו נחתום על העצומה ונבהיר לראש העיר שקרית יובל חשובה לנו, ירושלים חשובה לנו ועליו לשנות את החלטתו! יחד נוכל להשפיע ולהבטיח את עתידה וצביונה של השכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר