תלמיד ישיבה קיבל קנס על אופניים חשמליים

שלמה חלפון תלמיד ישיבה בבני ברק, נסע בשבוע שעבר באופניים חשמליים נגד כיוון התנועה וקיבל דו"ח על סך 500 שקלים ו-6 נקודות למרות שלא מחזיק ברישיון נהיגה (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אזהרות המשטרה לאכיפה מוגברת כנגד רוכבי אופניים חשמליים מיושמות: רוכב אופניים המתגורר בבני ברק קיבל קנס ונקודות כשנסע בנתיב נגדי.

מדובר בשלמה חלפון (21) תלמיד ישיבה בבני ברק, שנסע בשבוע שעבר באופניים חשמליים - וקיבל דו"ח על סך 500 שקלים ו-6 נקודות למרות שלא מחזיק ברישיון נהיגה. את הקנס קיבל כאמור בגלל שנסע נגד כיוון התנועה.

"נסעתי בבני ברק עם כיוון התנועה, הסתובבתי לרגע לחבר שלי ושוטר עצר אותי. ביקש תעודת זהות ואמר לי שאני מקבל קנס על זה שנסעתי בניגוד לכיוון התנועה", הוא שחזר ל'ישראל היום'.

"לא האמנתי. אתה קונה אופניים, לא עושה תיאוריה ואין רישיון, איך אפשר לתת על זה דו"ח? ועוד נקודות? אין לי בכלל רישיון. ראיתי שהשוטר ממש ישב באוטו וחיפש עבירה לתת לי", הוסיף.

עו"ד רוני פאלוך ממשרד "לויתן פאלוך עורכי דין" הגיב ל"כיכר השבת" ואמר כי "מתן הדו"ח לנהג אופניים חשמליות בגין נהיגה כנגד כיוון התנועה מאפיין שינוי גישה של משטרת התנועה כלפי רוכבי האופניים".

הוא ציין כי "אין כל פגם חוקי במתן דו"ח תנועה לרוכב אופניים, גם העובדה שהרוכב אינו מחזיק רישיון נהיגה אינה מונעת מתן דו"ח. הלוא אין היגיון שהמשטרה לא תוכל לאכוף את החוק למען הסדר הציבורי, גם כלפי כאלו שאינם נושאים רישיון".

"לעניין הניקוד, במידה ואין לנהג רישיון נהיגה אין כל משמעות לכך. הרוכב יוכל לבקש את ביטול הדו"ח או להישפט במסגרת הכללים הרגילים החלים על כל מקבל דו"ח תנועה".

עו"ד פאלוך מוסיף כי המשמעות המעשית היא אזהרה לכל רוכבי האופניים שיתחילו לעמוד תחת כללי בטיחות החלים על נוהגים ברישיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר