אך נשמור על הריון בריא?

היריון זו תקופה נפלאה, איך שומרים על היריון בריא? מהם הדברים שמפתחים את העובר עוד בזמן ההיריון? ומאילו דברים כדאי להישמר? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם (בלוגל, הריון)

(שאטרסטוק)

היריון זו תקופה מופלאה ביותר שמלווה בשינויים גופניים רבים, בתנודות מהירות במצבי הרוח ובחשק עז למאכלים מסוימים. על מנת לשמור על היריון בריא, חשוב להקפיד על תזונה נכונה שתספק את כל הויטמינים הדרושים להתפתחות תקינה של העובר ואת כל אבות המזון הנחוצים לשמירה על הבריאות ועל תחושת השובע. חשוב גם לשמור על הכושר הגופני וגם להקפיד על מנוחה מספקת כדי לשמור על האיזון במצב הנפשי. נשים רבות חוות בתקופה הזו התכנסות, התרגשות וחיבור לפלא המדהים של הטבע. מצב רוח טוב, שמחה ובריאות פיזית יהפכו את התקופה הזו למופלאה עוד יותר.

פעילות גופנית קבועה

במהלך ההיריון הגוף עובר שינויים רבים, לכן מאוד חשוב להקפיד בתקופה הזו על פעילות פיזית מתונה. הפעילות הגופנית תמנע את תחושת הכבדות ואת העייפות, את העלייה המשמעותית במשקל וגם תסייע לזרימה טובה יותר של חמצן בגוף, מה שיתרום לתחושה כללית טובה יותר ולמצב רוח מרומם.

כמו כן, שמירה על כושר גופני בתקופת ההיריון מסייעת בשיפור תהליך העיכול וגם מאזנת את רמת הסוכר בדם, מה שמפחית את הסיכויים להופעת סכרת הריונית ואת השכיחות של כאבי הגב. חשוב שהפעילות תהיה מותאמת להיריון ולרמת הכושר ויש להתחיל בה בצורה מתונה ורק לאחר התייעצות עם הרופא. במידה ותקפידי על הפעילות הגופנית במהלך ההיריון, הדבר יתרום לתחושה כללית טובה יותר וגם לחזרה מהירה יותר לתפקוד המיטבי לאחר הלידה.

תזונה מאוזנת

התזונה במהלך ההיריון צריכה להיות קודם כל מאוזנת ובעלת ערכים תזונתיים גבוהים. כמו כן, מומלץ שלא להגיע למצב של רעב, מכיוון שאז החשק הטבעי הוא לנשנש כל מה שבא ליד וזה גורם לאכילה לא מבוקרת של מאכלים פחות בריאים. אם כבר מנשנשים אז כדאי שאלה יהיו אגוזים, שקדים ופירות יבשים לא מסוכרים. בנוסף לכך, המומחים לתזונת היריון של קופ"ח מכבי שירותי בריאות ממליצים שלא לבצע שינויים דרמטיים בתזונה היום יומית במהלך ההיריון ולא לצרוך מאכלים חריפים או מתובלים מדיי.

מאוד חשוב גם להקפיד על שתייה מרובה של מים. שמירה על תזונה מאוזנת כבר מתחילת ההיריון תסייע להתמודד טוב יותר עם השינויים ההורמונאליים שעלולים ליצור תחושת בחילה המאפיינת את השליש הראשון של ההיריון. אכילת 5-6 ארוחות קטנות במהלך היום תאפשר לך תמיד לחוש שבעה ומסופקת ולאכול כמויות נכונות של אוכל על מנת שלא לחוש עומס יתר או לסבול מתחושת אי נעימות במערכת העיכול. חשוב לזכור כי בתקופה הזו חל איסור לאכול בשר ודגים נאים, ביצים חיות ומוצרים לא מפוסטרים ויש להימנע ממזונות מעושנים ומממרחים כמו ממרח כבד, מגבינות בשלות כמו ברי או קממבר וכמובן גם משתיית אלכוהול.

לשמור על נינוחות ורוגע

היריון היא תקופה של מעברים חדים במצבי הרוח ושל שינויים פיזיים רבים. מסיבה זו כדאי לא לשכוח שבתקופה הזו כדאי להימנע מעומס יתר בעבודה ובפעילות אחרת, אולי אף כדאי להוריד קצת את המהירות של המרוץ היום יומי הקבוע ולתת להיריון את הכבוד המגיע לו. מאוד חשוב להימנע במהלך ההיריון ממצבי סטרס וגם להוריד את רמת הציפייה מעצמך על מנת שלא לחוש תסכול. מצב רוח טוב ותחושת נינוחות, אופטימיות ושמחה חשובים בתקופה הזו לא פחות מאכילה נכונה ומפעילות גופנים קבועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר