משרד החוץ הסיר את הסרטון שהעליב כתבים זרים • צפו

משרד החוץ הסיר מאתר האינטרנט שלו את סרטן האנימציה שהציג את שלטון החמאס ברצועת עזה תוך גיחוך על אופן הסיקור של המצב ברצועה על-ידי התקשורת הזרה (מדיני)

(צילום: משרד החוץ, מתוך יוטיוב)

משרד החוץ הסיר היום (ראשון) מאתר האינטרנט שלו את סרטן האנימציה שהציג את שלטון החמאס ברצועת עזה תוך גיחוך על אופן הסיקור של המצב ברצועה על-ידי התקשורת הזרה.

הכתבים הזרים כעסו על הסרטון וטענו כי הוא לועג להם ולעבודתם וחלקם אף טענו כי הסרטון מסית נגדם. שירה פרנקל, כתבת הטיימס הלונדוני בארץ, אמרה בתגובה לסרטון: "אני סקרנית. מי במשרד החוץ רצה לפתוח חזית עם הכתבים הזרים בכך שהוא לועג להם? לא מאוד דיפלומטי".

התאחדות הכתבים הזרים בישראל שמאגדת את כל הכתבים הזרים המוצבים בארץ פרסמה הודעת גינוי חריפה שלפיה: "ההתאחדות מופתעת ומוטרדת מההחלטה של משרד החוץ הישראלי להפיק סרטון שלועג למדיה הזרה שסיקרה את המלחמה בקיץ שעבר בעזה. בזמן שלישראל יש נושאים רציניים להתמודד איתם באיראן וסוריה, זה מנותק שהמשרד מבזבז את זמנו בהפקת סרטון וידאו בן 50 שניות שמנסה לגחך עיתונאים שמדווחים על הסכסוך שבו 2,100 פלסטינים ו-72 ישראלים נהרגו.

"הסגל הדיפלומטי הישראלי רוצה שייקחו אותו ברצינות בעולם. להעלות סרטוני וידאו עלובים ומטעים ביוטיוב זה דבר לא ראוי, לא מועיל וחותרים תחת האמירה של משרד החוץ שהוא מכבד את התקשורת הזרה ואת החופש שלה לעבוד בעזה".

כאמור, הבוקר, מחאת הכתבים נשאה פרי ומשרד החוץ הסיר את הסרטון. רות אגלש, כתבת ה"וושינגטון פוסט" בישראל, אמרה בתגובה: "אני שמחה שמשרד החוץ החליט להסיר את הסרטון שהיווה התקפה מיותרת נגד כתבים זרים ועשה מעט מאוד בקידום ההסברה הישראלית".

"אף כתב זר שהיה בעזה לא דיווח כמו הכתב בסרטון ולא ברור מדוע בחרו במשרד החוץ להעליב כתבים זרים במקום לנהל איתם דיאלוג רציני", הוסיפה אגלש.

צפו: הסרטון של משרד החוץ

גורמים במשרד החוץ אמרו כי מדובר בסרטון היתולי ללא כוונה להעליב אף אחד. "במבצע 'צוק איתן' התבצע ירי רקטות מאזורים מאוכלסים ומקרבת מבנים ציבוריים", נמסר ממשרד החוץ. "כל זה היה ידוע היטב ומתועד. אבל צילומים מפלילים פורסמו רק אחר כך, באיחור ניכר. הטענה הייתה פחד מחמאס. הסרטון בוחן בצורה משעשעת את התופעה הזו".

סרטון, נראה כתב זר שמדווח מעזה ומספר כי "אנו כאן במרכז עזה, וכמו שאתם רואים אנשים מנסים לחיות חיים שקטים. אין כאן טרוריסטים, רק אנשים רגילים", אלא שמאחוריו נראה מחבל משגר רקטה ומאחורוי פוסעת אשה עם רעלה עם בנה התינוק.

בהמשך נראה הכתב במנהרותב עזה כשהוא מדווח כי "העיר התת-קרקעית של עזה" כשברקע נראים פעילי הזרוע הצבאית של החמאס נושאים טילים ונשק ומעליו שלט המציין כי "מינימום שמונה טרוריסטים יכולים להיכנס לכל מנהרה".

"זהו ניסיון מרתק של חמאס לבנות מערכת רכבת תחתית חדישה שתכניס את שירותי התחבורה של עזה למאה ה-21", אומר הכתב בצל נשיאת הנשק של המחבלים.

לקראת סוף הסרטון מגיחה "הצלמת" ומגישה לכתב משקפיים כשהיא אומרת לו: "אולי עכשיו תראה את המציאות של החיים כאן תחת שלטון חמאס".

הכתב מרכיב את המשקפיים ומתמוטט מיד לאחר מכן כשהוא פוגש את המציאות האמיתית והצלמת מסכמת: "תפקח עיניים - הטרור שולט בעזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר