מחרתיים: העליון ידון בבקשה לפסילת מינוי דרעי לשר

בג"צ ידון ביום שלישי בעתירת התנועה לאיכות השלטון המבקשת לפסול את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הכלכלה. לפי ההערכות, בית המשפט יסתפק בביקורת על הממשלה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: מרים Alsterl / Flash90)

כחודש לאחר הגשת העתירה, בית המשפט העליון ידון מחרתיים (שלישי) בעתירה של התנועה לאיכות השלטון בבקשה לפסול את המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר הכלכלה. הרכב השופטים שידון בעתירה יהיה השופטים אסתר חיות, חנן מלצר ועוזי פוגלמן.

על פי ההערכה בקרב משפטנים, בית המשפט לא יפסול את מינוי דרעי לשר אך צפוי למתוח ביקורת על ההחלטה של ראש הממשלה למנות את דרעי לתפקיד שר לאחר שהורשע בפלילים.

בעתירה של התנועה לאיכות השלטון נטען כי "בעקבות הרשעתו של דרעי בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אינו ראוי לשמש כשר בממשלה".

דרעי השיב לעתירה באמצעות עו"ד נבות תל-צור שטען בבית המשפט כי "מדובר בפגיעה אנושה ובלתי מידתית בזכות היסוד של אלפי מצביעי מפלגת ש"ס בבחירות האחרונות ומול העוצמה של 51,508 איש ואשה שצרפה העותרת מתוך הפייסבוק נצבים בפני בית המשפט 241,613 איש ואשה שהצביעו בקלפי עבור ש"ס ועבור הרצון לראות את השר אריה דרעי מכהן כשר בממשלה".

כזכור, מתוקף תפקידו היה אמור דרעי לשבת לצד נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור בכדי לבחור שופטים לבית הדין לעבודה, אך היועץ המשפטי לממשלה ויינשטין ביקש מדרעי לוותר על הזכות הזו בכדי שיהיה קל יותר להגן על המינוי שלו לשר בבית המשפט העליון. דרעי נעתר לבקשת היועץ וויתר על הזכות.

כמו כן, ערב המינוי של דרעי לשר, העביר היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב לו כי "מדובר בהחלטה המעוררת קשיים משפטיים וזאת נוכח עברו הפלילי המכביד של דרעי והפגיעה באמון הציבור ובטוהר מידותיו של השלטון ובתקינות פעילותו, אשר עלולה להיגרם עקב מינויו של דרעי לשר".

"שומה עליי להדגיש בפנייך כי יעלו קשיים בהגנה עליה", הוסיף היועץ המשפטי וכתב לראש הממשלה: "אין מדובר במי שמעד באופן חד פעמי ושב מיד לדרך הישר. אין מדובר במי שסטה קלות מן השורה. במי שפעל שלא כדין תחת 'כובע פרטי' ובמנותק מתפקידיו הציבוריים ואף לא במי שהכיר בחטאיו ולקח אחריות על מעשיו. המקרה אינו פשוט כלל ועיקר בכל הנוגע להימצאותו בגדרי מתחם הסבירות של שיקול הדעת השלטוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר