שליח חב"ד שהשתתף באירוע ההוקרה לדגאלס: "הרבי לא התיר שום שינוי"

הרב אבי צידון, שליח חב"ד שהשתתף באירוע ההוקרה למייקל דגלאס אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מעולם הרבי לא התיר כל שינוי ואפילו מזערי בחוקי חיינו היהודיים" (אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
חסיד חב"ד, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

השתתף באירוע פרס בראשית ומבהיר - הרבי נגד שינויים: הרב אבי צידון, שליח חב"ד בשכונת רמות בירושלים שהשתתף באירוע הענקת "פרס בראשית" לבן המתבוללים מייקל דאגלס, מבהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הרבי מליובאוויטש התנגד בתוקף לכל שינוי בהלכה.

הרב צידון הבהיר כי הרבנים מכירים "בכל זרם שפועל במסגרת תורתנו הקדושה חוקיה ומצוותיה". ותקף בחריפות הכרה בזרמים לא הלכתיים ושינוי בהלכה: "ההלכה שלנו נצחית ואין בה שינוי. אתמול היה ג' תמוז - מעולם הרבי לא התיר כל שינוי ואפילו מזערי בחוקי חיינו היהודיים".

הרב צידון, שכאמור השתתף באירוע הוסיף כי "כל מי שמנסה לשנות את אבני היסוד של חיינו מוביל את עם ישראל להתבוללות ואבדון".

נתניהו לצד דאגלאס באירוע (צילום: Marc Israel Sellem)

כפי שפורסם הערב (ראשון) ב"כיכר השבת", ביום חמישי האחרון הוענק "פרס בראשית" לשנת 2015 לשחקן מייקל דאגלס, בן להורים מתבוללים - האב יהודי, האמא גויה - שעל פי היהדות הוא אינו יהודי. מדברי מייסד קרן הפרס, הוא אמור להיות מוענק ליהודי פורץ דרך ומקור השראה ברמה בינלאומית בכדי לעודד אחדות בקהילה היהודית העולמית.

אלא שדאגלס, שהוא אמנם תומך גדול בישראל וביהודים, אינו יהודי, ואם הוא מקור השראה, הוא מקור השראה להתבוללות. בשנת 2014, אז הוענק הפרס בפעם הראשונה, זכה ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, שגם הוא נישא לאישה שאינה יהודיה.

בטקס השתתפו רבנים מחסידות חב"ד, בעיקר מקרב הקהילה היהודית מרוסיה. בין היתר עולה מתיעוד האירוע כי בין המשתתפים בו היה גם הרב יצחק קוגן, המכונה "הצדיק מלנינגרד", רב ומנהל בית כנסת של אגודת חסידי חב"ד במוסקבה, הפועלת תחת אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים.

בחוגי השמאל החילוני כבר החלו לחגוג וטענו כי הטקס מהווה את תחילת ההכרה של מדינת ישראל ב"זרמים שונים ביהדות" כיהודים. באתר "הארץ" באנגלית הביאו את הדברים שנאמרו בטקס, ובעיקר את הלך הרוחות בו, שהיללו את האפשרות שבן לאב יהודי ולאמא גויה ייחשב כיהודי.

בכותרת המשנה של הידיעה נכתב כי: "על ידי כיבוד יהודים מתבוללים מוצלחים כמו מייקל דאגלס, פרס בראשית מעניק לגיטימציה לגוונים שונים ביהדות - ללא קשר לייחוס או גיור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר