חרדים הצטרפו לעצומה חילונית נגדם וחתמו בכינויים "מנגלה" ו"אייכמן"

פעילים חרדים הטרילו עצומה נגד אישור מבני חינוך למגזר בירושלים וחתמו עליה בכינויים "אייכמן", "מנגלה" "נאצי" ועוד. יוזמי הפעילות: "רואים בחומרה את הקריאה הגזענית" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כתובת נגד חרדים בקרית היובל ואייכמן במשפטו (צילום: אביר סולטן, פלאש 90. Israel National Photo Collection - Tamba52)

המאבק החילוני נגד האישור של עיריית ירושלים למוסדות חינוך חרדיים בשכונת קריית יובל בעיר אותו מנהלת סיעת התעוררות, מביא לעימות ברשת בין גולשים חרדים וחילונים.

במסגרת העימות האינטרנטי, חתמו חרדים על העצומה נגד האישור למוסדות - בשמות של אנטישמיים ומנהיגי התנועה הנאצית. כך הופיעו בעצומה "חתימותיהם" של "אדולף היטלר", "נאצי", "מנגלה" ו"גם אני גזען גאה" לצד כינויים נוספים אחרים.

מאחורי הפעילות עומדת קבוצת הפעילים "דוסים", בעמוד הפייסבוק של ההתארגנות נקראו הגולשים: "הוסיפו את חתימתכם לאלפי הגזענים שמנסים להסתתר מאחורי התפתלויות מילוליות לצאת מהארון, רק שבניגוד אליהם השתמשו בתיאור חלופי בו בחרו דומיהם לאורך הדורות; חתימות אמת לדוגמה: חילוני נאור. גטו לחרדים. גזען גאה ושונא חרדים".

תושבת ירושלים הגיבה לדברים בעמוד הפייסבוק של עופר ברקוביץ, מוביל המאבק החילוני: "עופר, פעילותך ופעילות התעוררות בירושלים מבורכת. אך הפעם אני לא בטוחה שהבנתי את כוונתך. הדרך הנכונה לדעתך, היא לבודד חרדים לשכונה אחת וחילונים לשכונה אחרת? זה נדמה לי בדיוק הפוך מצביונה של העיר הזאת, בה יהודים יכולים לחיות לצד ערבים, ודתיים יכולים לחיות לצד חילונים".

חלק מהחתימות על העצומה

"נראה לי שאת האנרגיה והמשאבים צריך להשקיע בחינוך, בפעילויות חברתיות, מקצועיות וכדומה, אשר יקלו על האוכלוסיות השונות לחיות זו לצד זו ולקבל זו את זו".

יהודה פולישוק, חרדי תושב ירושלים, כתב: "כן פלורליזם במיטבו, להעלות בשבת פוסט אנטי חרדי כדי שחלילה לא יימצא חרדי אחד שיגיב. חבל שבמקום לחבר אתם עוסקים בפילוג וזריעת שנאה. כילד חרדי שגדל בעיר והורה שמגדל ילדים בעיר זה אבסורד לדבר על השתלטות, במקום לדבר על ההזנחה. חוסרים של עשרות כיתות וגני ילדים הם אלה שגורמים ל"מוסדות הלא חוקיים" שאתה מקונן עליהם. תפשילו שרוולים ותעבדו יחד למען כל תושבי העיר ודי כבר עם הפילוג וההשנאה!".

יאיר טיילור מפרויקט דוסים אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו רואים בחומרה רבה את הקריאה הגזענית לפגיעה בזכויות הצעירים החרדים רק בשל השתייכותם למגזר החרדי, וכל הנסיונות לצייר כביכול ישנה תמונה מורכבת המצדיקה זאת הינה מחפירה ומופרכת".

"אין כל מקום לקבלת איסור גזעני על מגורי האזרחים החרדים בשכונות מתוחמות, ויצוין כי בעבר נחשף בצביעותו אותו עופר ברקוביץ כאשר דרש פגיעה בייצוג החרדים בוועדות העירוניות בשם תנועת התעוררות בירושלים אותה הוא מייצג", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר