התגובות לדו"ח האו"ם

בנט: "דו"ח עם דם על הידים שמתיר רצח יהודים"

בישראל מגיבים לדו"ח האו"ם שקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה בצוק איתן. "המחברים הודו שהיה חסר להם מידע חשוב". אורי אריאל: "או"ם שמו"ם". הרצוג: "הצבא המוסרי" (מדיני)

(צילום: תומר נויברג - פלאש90)

בישראל מגיבים בחריפות לדו"ח ועדת האו"ם לבדיקת אירועי צוק איתן, שקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה. בתגובה הרשמית של המדינה נאמר: "ידוע לכול שהתהליך שהוביל לפרסום הדו"ח מונע מגורמים פוליטיים. עם זאת, ישראל שוקלת ברצינות כל תלונה ללא קשר למקורה ותבחן לעומק את ממצאי הדו"ח".

בישראל ציינו עוד כי"מחברי הדו"ח הודו שהיה חסר להם מידע חשוב להשלמתו. מצער שאין הבחנה בדו"ח בין המוסר הגבוה של ישראל לבין קיצוניותו של ארגון טרור".

מלבד התגובה הרשמית, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורה לשרי הממשלה להימנע מלהגיב, אבל שר החינוך נפתלי בנט, אמר בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי: "זהו דו"ח עם דם על הידיים כי הוא מתיר רצח יהודים". לדבריו הדו"ח "כובל את ידי החיילים שלנו ומונע מהם להגן על תושבי הדרום והמדינה כולה".

בנט הוסיף: "כשהשאלות טבולות בצביעות ומתעלמות מדם יהודים כאילו הוא דיו בלתי נראית התשובות אינן משנות, כי מי שמחליט מה לחקור מחליט גם מה הן תוצאות החקירה".

מיד אח"כ הגיב גם נתניהו ואמר כי: "הדו"ח מגנה את ישראל יותר מסוריה, צפון קוריאה, ואיראן ביחד. הדו"ח מוטה. ישראל איננה מבצעת פשעי מלחמה אלא מגנה על עצמה מפני ארגון טרור שקורא להשמדתה. לא נשב בחיבוק ידיים, נמשיך לפעול בעוצמה ובנחישות על פי הדין הבינלאומי".

גם השר אורי אריאל צייץ בטוויטר: "כבר אמר הזקן (-בן גוריון) או"ם שמום..."

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב לדו"ח במהלך ביקורו המדיני בלונדון ואמר: "אני לא צריך אף דו"ח בינלאומי ואף וועדה כדי לדעת שצה"ל הוא צבא מוסרי. בעוד שאצל החמאס הרג חפים מפשע הוא המטרה העיקרית אני יכול להגיד מניסיוני בישיבות קבינט רבות ששאלת הפגיעה בבלתי מעורבים וחפים מפשע עולה תמיד על השולחן והיא שיקול כבד משקל בהכרעות המבצעיות של ישראל".

הרצוג הוסיף כי "הדבר היחיד שחשוב בהקשר של עזה הוא לעשות הכל כדי למנוע את הסיבוב הבא ולשם כך לתמוך ביוזמה שתביא בהקדם לפירוזה ושיקומה של עזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר