יו"ר הכנסת: בדיקת גבולות חוק החסינות תפגע בפעילות הח"כים

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין התייחס לבקשה לקצץ בחסינות ח"כ באסל גאטס ואמר כי "בגלל שכל הזמן בודקים את גבולות חוק החסינות, בסוף חברי כנסת לא יוכלו לפעול" (חדשות,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך דיון בהצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה, תקף יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין את חברי הכנסת המנצלים את חוק החסינות כשהוא רומז גם על ח"כ ח"כ גטאס שצפוי להשתתף במשט לרצועת עזה. עם זאת, אדלשטיין הביע את התנגדותו למהלך של חברי כנסת המבקשים לקצץ בחסינות של ח"כ באסל גטאס המצטרף בימים אלו למשט לרצועת עזה.

"בגלל עברייני תנועה מקרב חברי הכנסת בשנות ה-50 וה-60 קוצץ בפעם הראשונה חוק החסינות, בגלל המושחתים לפני עשור עוד פעם הגבלנו את חוק החסינות, ובגלל מה שקורה בשנתיים שלוש האחרונות עוד פעם יגבילו את חוק החסינות" אמר יו"ר הכנסת.

"כשחלק מהצועקים כאן ירצו להפגין באופן הכי לגיטימי מול המשטרה בגלל הריסת בתים או משהו אחר גם זה כבר יתוקן, וחברי כנסת לא יוכלו לפעול כנציגי ציבור בגלל שאנחנו כל הזמן בודקים את גבולות חוק החסינות וזה ממש לא שייך למשט כזה או אחר".

"זה נוגע לכל אחד בבית הזה ובראש ובראשונה לחברי האופוזיציה ואלה שמייצגים מיעוטים. זה נכס משותף של כולנו ולא כדאי לפגוע בנכס הזה."

השר יריב לוין אמר במליאה: "מאז שח"כ איימן עודה נבחר לכנסת הוא אמר דברים על רצונו להתנהלות אחרת ביחסים בין יהודים וערבים ולכן הייתי מצפה שהוא יאמר כאן שהוא מגנה את ההשתתפות של ח"כ גטאס במשט הטרור, ולצערי הרב עדיין לא שמעתי את זה. מה שעושים חברי בל"ד מבייש את כנסת ישראל ואת כולנו, לתמוך באויב ובטרור זה לא מה שמצופה מחבר פרלמנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר