הנשיא ריבלין: "גאה בעוצמה המוסרית של צה"ל"

נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס לדו"ח האו"ם על מבצע צוק איתן ואמר כי "כל ישראלי צריך להיות גאה בעוצמה המוסרית של צה"ל. אני לא מכיר מי שיכול לשפוט אותנו" (חדשות, מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב (שני) לדו"ח האו"ם למבצע "צוק איתן" הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלמה ברצועת עזה.

לדברי ריבלין: "רק כשנה עברה מאז נדרש צה"ל לעמוד כצוק איתן עבור עם ישראל. איבדנו רבים מיקירנו, ואנו עדיין מצפים לשובם של אורון והדר זכרם לברכה, ולהחלמתם של הפצועים. גם בקיץ הקודם, הוכיח צה״ל את עוצמתו, את כוחו, ויותר מכל- את יחודו. את הכן המוסרי והערכי, עליו הוא נשען".

הנשיא הוסיף ושיבח את צה"ל: "אני גאה, וכל ישראלי צריך להיות גאה, בעוצמה המוסרית, וביכולות הקרב של צבא ההגנה לישראל. אינני מכיר מי שיכול לשפוט אותנו, ולהכתים את שמנו. הדילמות המוסריות, עומדות לנגד עינינו, להכרעה של שבריר שניה- גם כאשר חובתנו וזכותנו להגן על אזרחי ישראל- נשים, ילדים, תינוקות, הנמצאים תחת מתקפה, גם כאשר אויבינו מנגד, רומסים את החוק הבינלאומי, ומשתמשים באנשיהם כמגן אנושי חי".

"ככל שאנחנו איתנים, ככל שיותר אמצעים מתוחכמים עומדים לרשותנו, כך מוטל עלינו לשאול: מתי אנחנו מפעילים את הכוח, איך אנחנו מפעילים אותו, ולשם מה. אין לי ספק כי חיילי צה"ל ומפקדיו ידעו לשאול את השאלות בזמן הנכון ולקבל את ההחלטות הקשות בזמן אמת, גם מבלי שנדרש לחקירתם של גופים חיצוניים כאלה ואחרים. רק מי שיודע ומבין מהו כוח- יודע מה הן מגבלות הכוח" דברי ריבלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר