שני חיילי צה"ל נפצעו קל

לינץ' בצפון: פורעים דרוזים רצחו פצוע שהועבר מסוריה

המון דרוזי התנפל באלימות על אמבולנס צבאי שהוביל פצועים מהלחימה בסוריה וביצע לינץ' בנוסעיו. אחד מהפצועים הסורים נהרג מתקיפת הדרוזים ואחר נפצע באורח אנוש. בנוסף, שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל בתקיפה. המורדים בסוריה כבר הודיעו כי בעקבות האירוע ינקמו בדרוזים תושבי סוריה (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
זירת האירוע, הערב (צילום: מתוך ynet. וידאו: אביהו שפירא - ynet)

תושבים דרוזים תקפו הערב (שני) אמבולנס צבאי שהוביל שני פצועים מהלחימה בסוריה לקבלת טיפול רפואי בישראל. על פי הודעת המשטרה, אחד מהפצועים הסורים נרצח באירוע והפצוע השני נפצע באורח אנוש.

בנוסף, שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל באירוע. לאמבולנס הצבאי נגרם נזק. כוחות צה"ל התעמתו במקום עם התוקפים. בישראל נמתחה ביקורת נוקבת על המחדל של צה"ל באירוע, זאת מאחר ורק הבוקר התרחש אירוע דומה.

מהמשטרה נמסר: "בהמשך לאירוע תקיפת רכב צבאי בכפר מג'דל שמס ולאחר מכן במושב נווה אטיב. כוחות משטרה גדולים שהוזעקו למקום סגרו את הזירה. מחקירה ראשונית עולה כי המוני אדם תקפו את הרכב ואת יושביו ואף השליכו אבנים לעברו וגרמו נזק רב".

עוד נמסר מהמשטרה כי "הפצועים שהותקפו פונו על ידי רכב צבאי מהמקום וכעת מצויים עם כח משטרה, נקבע מותו של אחד הפצועים, השני פצוע קשה. מפקד המחוז הצפוני ניצב זהר דביר יקיים הערכת מצב בדקות הקרובות. בכפר מג'דל שמס מתגודדים מאות אנשים ברגעים אלו, בכיכר אל אטרש".

כלי התקשורת בסוריה מדווחים בהרחבה בשעה האחרונה על האירוע במג'דל שמס. על פי הדיווחים, המורדים בסוריה כבר הודיעו כי יינקמו בדרוזים תושבי סוריה על רצח חבריהם בידי התושבים הדרוזים בישראל.

האמבולנס שהותקף (צילום: אביהו שפירא - ynet)

הדרוזים בישראל מוחים על הטיפול הרפואי שמעניק צה"ל לפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. לטענתם, בין הפצועים נמנים גם חברים בארגוני מורדים שמאיימים על קרובי משפחתם הדרוזים בסוריה.

כאמור, האירוע הערב מגיע כאשר רק לפנות בוקר תקפו כמה מתושבי הכפר הדרוזי חורפיש אמבולנס צבאי שהסיע פצועים מסוריה, וחסמו את דרכו כדי לבדוק את זהות הפצועים. תושבים דרוזים יידו אבנים לעבר האמבולנס, וכשהתחמק החלו לנסוע בעקבותיו שני כלי רכב אזרחיים. איש מנוסעי האמבולנס לא נפגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר