משמחה לאסון

חקירת אסון החתונה: אולם 'עדיה' פעל ללא רישיון עסק

אישה אחת נהרגה ו-21 נפצעו הלילה עקב קריסת מערכת תאורה במהלך חתונה באולם "עדיה" ביבנה, אלא שמחקירה ראשונית עולה כי האולם נחנך לפני כשנה ועל פי עיריית יבנה הוא מחזיק בכל היתרי הבנייה הדרושים, אולם האישור הסופי להפעלתו לא ניתן מעולם (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אולם "עדיה", הבוקר (צילום: עידו ארז - ynet)

אסון בחתונה: אישה אחת נהרגה ו-21 נפצעו הלילה (שלישי) עקב קריסת מערכת תאורה במהלך חתונה באולם "עדיה" ביבנה, אלא שמחקירת המשטרה עולה כי ככל הנראה האולם פעל ללא רישיון עסק.

מיד לאחר האסון שבו נהרגה כאמור אחת ממשתתפות השמחה עיכבה המשטרה לחקירה את שלושת בעלי האולם ובמקביל הוציאה לאולם צו סגירה.

בימים הקרובים עתיד להתקיים שימוע לבעלים בנוגע לצו סגירה שהוצא למקום, ולאחר מכן יוחלט האם ולכמה זמן יישאר האולם סגור על אף ההזמנות והאירועים שנסגרו קודם לכן.

לפי הדיווח ב-ynet, האולם נחנך לפני כשנה ועל פי עיריית יבנה הוא מחזיק בכל היתרי הבנייה הדרושים, אולם האישור הסופי להפעלתו לא ניתן מעולם בשל אי קבלת אישור ממשרד הבריאות ונגד בעלי האולם הוגש כתב אישום על הפעלת עסק ללא רישיון.

דובר עיריית יבנה, אריאל הלר אמר הבוקר כי "למבנה קיים היתר בנייה וטופס 4. מנהלי האולם הגישו בקשה לקבלת רישוי עסק וקיבלו את אישורי נציבות כיבוי אש ומשטרת ישראל, אך עד כה טרם מילאו את כל התנאים לרישיון ובכלל זה אישור משרד הבריאות- על כן, טרם ניתן רישוי עסק".

"העירייה מנהלת מזה מספר חודשים הליך משפטי של כתב אישום לרבות נושא הפעלת העסק ללא רישיון. בית המשפט השלום ברחובות דן בנושא וטרם פסק בסוגיה", הוסיף.

הוא הבהיר כי "על פי הוראות הדין, עיצוב פנים והתקנת אביזרים למיניהם אינה נדרשת לצורך היתר בנייה והינה באחריות בעלי האולם ומפעיליו".

הדובר עדכן כי "העירייה עומדת בקשר עם בני המשפחות הזקוקות לסיוע, משתתפת בצער המשפחה האבלה ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

כפי שדווח, אישה כבת 50 נפגעה אנושות מקריסת התאורה ולאחר מאמצי החייאה נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את מותה במקום.

גבר כבן 30 נפצע בראשו באורח בינוני ו-20 נוספים באורח קל שסבלו מחתכים ושברי זכוכיות ומחבלות בגופם, חלקם לקו בחרדה. הפצועים פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים קפלן, אסף הרופא ותל השומר.

מפקד מרחב שפלה, תת ניצב יהודה בן עטר, אמר כי "מדובר באירוע קשה. החקירה רק בראשיתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר