מחבלים ערבים ביצעו לינץ' במשפחה חרדית שניצלה בנס

בני משפחה חרדית נקלעו במוצאי השבת ללינץ' אכזרי במזרח ירושלים, כעשו את דרכם אל הכותל, הם נקלעו להמון ערבי שיידה אבנים על הרכב וגרר את הנהג החוצה עד שחולצו (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הישאם רימאווי / פלאש 90)

יידוי אבנים על רכבים ויהודים במזרח ירושלים, הפך כבר לדבר שבשגרה לצערנו, אך הסיפור שלפנינו הינו יוצא דופן גם מבין שלל המקרים הקשים המתרחשים באזור, והוא אירע לבני משפחת גנץ מבני ברק.

על פי הדיווח של חיים מרגליות בעיתון 'המבשר', בני המשפחה, הרב שמואל גנץ ורעייתו, שהו בשבת בירושלים. במוצאי השבת, עוד לפני שחזרו לביתם בבני ברק, הם הגיעו לתפילה בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו.

"יצאנו משער האשפות ברכבנו", הם מספרים, "ומשום מה החלטנו לנסוע על פי תוכנת ה'וויז', שהורתה לנו לנסוע שמאלה, לכיוון מוזיאון רוקפלר, ושם בצומת לפנות שמאלה לכיוון שער שכם עד לכביש 1, ומשם לכביש 443".

בצומת הם עוד הספיקו לטעות מעט, ולהמשיך לכיוון וואדי ג'וז, אך עד מהרה עלו על טעותם וחזרו מיד לדרך המתוכננת. אלא שאז המתינה להם ההפתעה המפחידה.

"בכביש היה שלט לכיוון מרכז העיר, חשבנו שנסע לשם, כי הבנו שאנחנו לא באזור טוב. השעה היתה מאוחרת, לקראת חצות, והמון רכבים חסמו את הכביש. התנועה התנהלה בעצלתיים", הם מספרים.

מעט אחרי מוזיאון רוקפלר, נעצרה התנועה, וכעשרים שוטרי משמר הגבול שהיו שם, הכווינו את הרכבים לאט. "הם אמרו לנו להמשיך, וכך לא היה לנו שום חשש מהבאות". אבל כשהגיע הרכב ליד שער שכם, התנועה נעמדה כליל. שם כבר לא היו שוטרים. אפילו לא אחד.

אבל ערבים היו שם, המון. כל הרכבים עמדו במקום בלי יכולת לזוז, "ומסביבנו אלפי ערבים שחגגו כנראה את סיום הצום שלהם. אלפים חלפו מכל הכיוונים של הרכב. ופתאום שמענו את הבום. אבן גדולה נפלה על הרכב ואז עוד אבן. ועוד אחת. ועוד כמה מאות.

"הסתכלנו מסביב, ואנחנו רואים מטר של סלעים על הרכב". בתוך כמה שניות השמשה ליד כסאו של הרב שמואל התנפצה. אחד המתפרעים ריסס פנימה ממיכל כלשהו והנוכחים ברכב הרגישו שהם נחנקים.

תוך כדי כך הדלת נפתחה, "אחד המתפרעים מבחוץ פתח את הדלת, והתחיל למשוך את בעלי החוצה", מספרת רעייתו. אלא שבתושייה רבה הוא חייג למשטרה תוך כדי שהוא נמשך החוצה על ידי הערבי. במקביל הוא החל להראות לערבי כי הוא מצלם אותו במצלמה שברשותו, מה שמעט הרתיע את המתפרע והוא הרפה מעט.

"המוקדנית במשטרה ניסתה להחזיק אותנו על הקו, תוך שהיא מנסה לברר איפה אנחנו בדיוק. היא אמרה שהיא שולחת לנו תגבורת", הם מתארים.

בינתיים הספיקו המתפרעים להוציא את הרב גנץ מרכבו, והוא נפצע כולו ושתת דם מהאבנים שהושלכו עליו. "ראיתי אותו מלא דם", מתארת רעייתו, "הפנים שלו התנפחו לגמרי, וחששנו שכל שניה אנחנו הולכים למות. זה היה נראה כמו נצח".

בשלב זה הגיע למקום שוטר בודד, שיחד עם כמה שהגיעו לעזור לו, הדף בגופו את המתפרעים, עד להגעת מספר שוטרים נוספים שחלקם היו רכובים על סוסים, וכך הצליחו כולם יחד לפלס את הדרך אל מחוץ להמון המתפרע.
"כשראינו את אפודי ההצלה של המתנדבים החרדים שהמתינו לנו בקרבת מקום, ידענו שניצלנו", אומרים בני המשפחה באנחת רווחה.

הרב גנץ פונה מיד לאחר מכן לבית החולים הדסה עין כרם, שם טופל, ובבוקר הוא שוחרר לביתו. עד עכשיו הוא יושב בביתו כאוב וחבול מאותו לינץ' אכזרי ממנו ניצל בעור שיניו.

"אנחנו עדיין לא מבינים איך יצאנו משם בחיים", הם שחזרו אתמול, "אבל חשוב לנו שהציבור יידע להזהר מהמקומות האלה, ובפרט בימי הרמדאן, בהם המקום שורץ באלפי מחבלים שמחפשים להזיק ולהרוג כל יהודי שהם רואים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר