הר הזיתים: כך נערכת המשטרה להילולת "אור החיים"

בפעילות מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש, משטרת ירושלים נערכת עם כלל הגורמים לאבטחת העלייה ההמונית לציון האור החיים הקדוש ביום ההילולא בשבוע הבא (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
יוסי דייטש עם ניצב צ'יקו אדרי בהר הזיתים (באדיבות המצלם)

לקראת יום ההילולא של האור החיים הקדוש זיע"א שיחול ביום חמישי הבא, ט"ו בתמוז, כינס מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש את הדרגים הבכירים של הגופים הנוגעים בדבר, מתוך מטרה להביא לאבטחה מקסימלית ביום ההילולא של העולים לציון הקדוש.

בפגישה נכחו מפקד מרחב קדם נצ"מ חיים שמואלי וקצין אג"מ סנ"צ גבי ברקת, יחד עם קצינים נוספים מצמרת המשטרה במחוז ירושלים. חברי ההנהלה הבכירה של 'אגד' ומנהל האירוע הרב בן ציון קופרשטוק.

בפתח הפגישה ציין דייטש כי בשנה שעברה מספר העולים היה נמוך באופן משמעותי בשל העובדה שיום ההילולא חל בחודש הרמדאן. "בשל כך, וכדי למנוע את הישנות המצב הזה גם השנה, אנחנו צריכים להיערך היטב, ולאבטח את האירוע כולו בצורה מקסימלית, כדי שהציבור יבין וידע שהוא יכול לעלות אל הציון הקדוש ללא כל חשש", אמר דייטש.

במהלך הפגישה הודיעו בכירי מחוז ירושלים במשטרה כי הם מרימים את הכפפה ומכינים תוכנית מבצעית מסודרת, לאבטחת אזור הציון והעיר העתיקה כולה, החל משעות הצהריים של יום רביעי, ערב ההילולא, ועד חצות הלילה שלאחר מכן, במוצאי ההילולא. כוחות גדולים שיתפרסו באזור כולו יאבטחו את הבאים לפקוד את הציון הקדוש.

בסיום הפגישה יצאו הנוכחים לשטח ונפגשו בסמוך לציון האור החיים הקדוש יחד עם ראש העיר ניר ברקת ומפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי.

גם מנהלי 'אגד' הודיעו כי התחבורה לציון הקדוש תחל לפעול בליל ההילולא ביום רביעי בערב בשעה 8:00. אוטובוסים יצאו מדי עשר דקות מצומת בר אילן - שמואל הנביא לכיוון הר הזיתים, עד חצות הלילה. מהציון לעבר מרכז העיר יצאו האוטובוסים בקצב דומה, כשהאוטובוס האחרון יצא בשעה 2 בלילה.

ביום חמישי בבוקר תחדש 'אגד' את ההסעות אל הציון בשעה 8:30 בבוקר, עד השעה 8:00 בערב, כשהאוטובוס האחרון מהציון לעבר מרכז העיר יצא בשעה 9 בערב.

נציגי המשטרה הוסיפו קריאה לעולים לציון שלא להגיע רגלית דרך שער שכם ורחוב סולטאן סולימאן. המבקשים להגיע רגלית מתבקשים להגיע מרחבת הכותל דרך שער האשפות ומעלה השלום, שם תוצב אבטחה משטרתית כבדה בכל שעות האירוע.

מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש אומר כי "העלייה לציון נושאת חשיבות כפולה ומכופלת. הן מצד עצם המקום עצמו הידוע כמקום קדוש המסוגל לישועות גדולות לכלל ולפרט, והן מצד המסר שבדבר. אנחנו חייבים להראות שאנחנו לא מרפים מאחיזתנו בהר הזיתים. אם גורמים עוינים הרימו ראש, התגובה צריכה להיות הגברת האבטחה והנוכחות המשטרתית ובכך יוגדל מספר העולים לציון ולא חלילה ירידה במספר הבאים אל הציון חלילה. המשטרה צריכה לעשות את המוטל עליה, ובעז"ה היא תעשה זאת על הצד היותר טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר