ישראל מאחורי התקיפה?

המסמכים חושפים: איראן העבירה ציוד גרעיני לסודן

במסמך "סודי ביותר" של משרד החוץ הסעודי מ-2012 שנחשף בוויקיליקס נכתב כי "מקורות העבירו מידע על מכולות מאיראן שהגיעו לנמל התעופה של חרטום, והן כללו ציוד טכני רגיש - צנטריפוגות מהירות להעשרת אורניום". באותה שנה דיווחו כלי תקשורת זרים על תקיפות של ישראל כנגד מספר מטרות בסודן (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקיפה בסודן שיוחסה לישראל, ב-2012 (צילום ארכיון: מתוך שידורי אל ג'זירה)

האם איראן העבירה ב-2012 ציוד גרעיני לסודן? על פי מקורות סעודיים, שהמידע שהעבירו הודלף ונחשף באתר "וויקיליקס", התשובה חיובית בהחלט.

על פי המסמכים שנחשפו באתר, דיפלומטים סעודים שהיו מוצבים בחרטום, בירת סודן, העריכו כי איראן העבירה בשנת 2012 ציוד גרעיני מתקדם לסודן, כולל צנטריפוגות.

במסמך של משרד החוץ הסעודי שהודלף מפברואר 2012 והוגדר "סודי ביותר" נכתב: "מקורות של השגרירות העבירו מידע לפיו, מכולות איראניות הגיעו השבוע לנמל התעופה של חרטום, והן כללו ציוד טכני רגיש - צנטריפוגות מהירות להעשרת אורניום. משלוח נוסף צפוי להגיע השבוע". סעודיה, איראן וסודן נמנעו מלהגיב על המסמך שנחשף.

בשבוע שעבר חשף אתר ההדלפות "וויקיליקס" כ-60 אלף מסמכים סודיים משירות החוץ הסעודי. בהמשך מתכנן האתר לחשוף מסמכים רבים נוספים.

מתקן נשק שהושמד ב-2012 - לטענת סודן על ידי ישראל (מתוך שידורי אל ג'זירה)

במסמך שנחשף היום לא צוין מי המקור שהעביר את המידע לשגרירות סעודיה. בנוסף, לא הוצגו ראיות כלשהן לאופי המשלוח.

כזכור, בעבר הואשמה ישראל על ידי סודן כי תקפה בשטחה יעדים שונים מספר פעמים. באוקטובר 2012 אירעו פיצוצים מסתוריים במפעל נשק סודני, שעל פי דיווחים זרים יוחסו לישראל.

בימים האחרונים הודלף מסמך אחר ממנו עלה כי בשנת 2009 ניסתה סעודיה למנוע הברחות נשק מאיראן לסודן, נשק שהיה אמור להגיע לארגון הטרור חמאס דרך המרחב האווירי של סעודיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר