יחימוביץ': "תשובה הציע לי לנהל קרן של 100 מיליון שקל"

ח"כ שלי יחימוביץ' חשפה היום כי הטייקון יצחק תשובה הציע לה במסגרת המאבק על חוק ששינסקי לנהל קרן של 100 מיליון שקל: "יכולות אולי להשתמע משמעויות נוספות" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
יצחק תשובה (צילום: David Vaaknin/POOL/FLASH90)

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) חשפה היום (שלישי) כי טייקון הגז יצחק תשובה הציע לה במהלך המאבק על "חוק ששינסקי" לנהל קרן של 100 מיליון שקל. את הדברים חשפה יחימוביץ' בכנס חירום בנושא הגז שארגנה בכנסת.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הלוביסט הגדול ביותר של חברות הגז" אמרה יחימוביץ' בכנס. "אנו רואים תיאום מסרים חסר תקדים בין חברות הגז לבין הממשלה - בראש הדוברים - נתניהו.

יחימוביץ' הוסיפה ואמרה בכנס, בו השתתפו חברי כנסת ופעילים חברתיים, כי "המענה היחיד לגזל הזה של משאב הגז ששייך לציבור בידי קומץ בעלי הון הוא שיתוף מלא של הציבור. לציבור יש משקל רציני בהשפעה על מה שמתרחש כעת".

יחימוביץ' מחתה על כך שהדיון בנושא יתקיים בקבינט המדיני-ביטחוני ולא במליאת הכנסת: "מעולם הכנסת לא הודרה מדיון בנושא כל כך דרמטי ובוודאי שהציבור לא הודר. אפילו הממשלה הודרה והוא הועבר לפורום החשאי שהוא הקבינט המדיני בטחוני".

כאמור, יחימוביץ' חשפה כי יצחק תשובה הציע לה לנהל קרן של 100 מיליון שקל: "כשהיינו בעיצומו של המאבק לשינוי המיסוי בישראל תשובה ביקש להפגש איתי, אחרי סדרת סירובים שלי להפגש עם לוביסטים שלו. קיבלתי את ההזמנה הקלאסית להגיע לאסדה וסירבתי. ביקשתי שיבוא לכנסת והוא סירב. לבסוף נפגשנו בביתי. המטרה שלו היתה להוריד אותי מהמאבק. לקראת סוף השיחה הוא אמר לי 'למה שהכסף יילך למדינה, את סומכת עליהם שיעשו דברים טובים? אקים קרן שיהיו בה 100 מיליון שקל ואת ואני נחליט לאן הכסף יילך".

יחימוביץ' הוסיפה: "רק לאחר מכן עלה בדעתי שיכולות אולי להשתמע משמעויות נוספות להצעה הזאת. זו רק דוגמא אחת למסכת הלחצים והפיתויים שפוליטיקאים נתונים להם".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שהשתתף אף הוא בכנס, אמר כי "הגז שייך לאזרחי המדינה והכסף צריך להגיע לקופת המדינה. אנחנו צריכים לעמוד על המשמר בכל הכוח כי זה לא פשוט. אני עם יחימוביץ' בעניין הגז למרות שאני בקואליציה".

ח"כ יצחק בוז'י הרצוג אמר: "לא יתכן שנושא כזה לא ייסגר במליאת הכנסת בדיון ציבורי, שקוף, רציני ומקיף. זה לא עניין לקבינט המדיני-ביטחוני, אלא למליאת הכנסת. אנו דורשים שקיפות מלאה. אם הממשלה תסרב להביא את ההסדר לכנסת ננהל מאבק כדי להביא את הדיון להכרעת הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר