בעקבות הירי: צה"ל תקף את משגר הרקטה בעזה

מטוסי חיל האוויר תקפו בבית חאנון שבצפון ברצועת עזה את המשגר ממנו שוגרה הרקטה לעבר ישראל. הארגון הסלפי, "פלוגות עומר חדיד", שמזוהה עם דאעש נטל אחריות (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: Ofer Zidon/Flash90)

לא שקט בדרום: מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (שלישי) בבית חאנון שבצפון ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטה לעבר ישראל.

סמוך לשעה 22:00 נשמעו אזעקו במועצה האזורית חוף אשקלון ותושבים דיווחו על קולות נפץ. כעבור זמן קצר התברר כי רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשטח פתוח באזור. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בעקובת הירי הפציצו מטוסי חיל האוויר את המשגר ממנו נורתה הרקטה בבית חאנון ברצועה.

הארגון הסלפי, "פלוגות עומר חדיד", שמזוהה עם הארגון הרצחני דאעש נטל אחריות לירי. בעבר ירה מספר פעמים רקטות לעבר ישראל.

דובר צה"ל מוסר כי "צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר משגר רקטות בצפון רצועת עזה. מדובר במשגר ממנו בוצע הירי לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר הערב".

"ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות", הוסיף דובר צה"ל.

לפני שבועיים, רקטה ששוגרה מצפון רצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח באזור אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק. בתגובה לירי תקף חיל האוויר תשתית טרור בצפון רצועת עזה.

בתקופה האחרונה ניסו גורמים קיצוניים ברצועת עזה לשגר רקטות לעבר ישראל למרות הפסקת האש - זאת בניסיון לאתגר את ארגון חמאס. המתיחות בין הארגונים הקיצוניים לחמאס נובעת בית היתר מהמשך המעצרים של הפעילים הקיצוניים בעזה.

בכיר קיצוני בעזה אף איים כי פעיליו ימשיכו לשגר רקטות לעבר ישראל - לא בכדי לגרור את הפלסטינים למלחמה נוספת אלא בכדי לעצור באמצעותו את המלחמה עם חמאס.

יו"ר "ישראל ביתנו" ח"כ אביגדור ליברמן, גינה, כתמיד, את הירי ואת התגובה הרפה של ישראל. "מי שמוכן לספוג טיפטופים - יקבל בסופו של דבר גשם זלעפות" כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, "אסור להשלים עם המצב הזה. אין זכות קיום לממשלה שמוכנה להשלים עם המצב בו פחות משנה לאחר מבצע צבאי שבו שילמנו מחיר יקר בחיי חיילים ובשיבוש החיים למדינה שלמה במשך כחודשיים - חוזר המצב בו תושבי הדרום צריכים שוב לרוץ למרחבים המוגנים. המצב הזה הוא בלתי-נסבל, לא מתקבל על הדעת וחייבים לשים לו סוף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר