"התבטאות אומללה"

גפני כינה את שלי יחימוביץ' "אדמו"רית" ועורר ביקורת בחסידויות

"בנושא הגז האדמו"רית שלי היא יחימוביץ'", כך התבטא ח"כ משה גפני במהלך כנס הגז בכנסת אך עורר עליו את זעמם של החסידויות: "מדובר בהתבטאות אומללה, יש למחות על כך" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: נתן שקרצ'י, חדר המצב; תמונה: יונתן סינדל - פלאש 90)

המאבק על הגז: אתמול (שלישי) התקיים בכנסת דיון מיוחד בנושא הגז, בראשות ח"כ שלי יחימוביץ אותו יזמו הארגונים החברתיים המובילים את המאבק כנגד המונופלים והריכוזיות במשק ודורשים לבטל את ההסכם מול החברות נובל אנרגי ואיש העסקים יצחק תשובה.

בדיון השתתפו כצפוי בעיקר נציגי האופוזיציה המתנגדים למדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הגז.

מי שאולי הפתיע ובחר להשתתף בדיון ואף לשאת דברים הוא דווקא יו''ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הנמנה כמובן על שורות הקואליציה אולם בנושא הגז יש לו משנה סדורה התואמת דווקא את האג'נדה אותה מובילים ארגוני השמאל.

במהלך הדיון אף התבטא גפני התבטאות מעניינת וחריגה ואמר כי "בנושא של איכות הסביבה יש לי אדמו"ר בשם דב חנין, ובנושא הגז האדמו"רית שלי היא שלי יחימוביץ'. לכנסת אולי אין מעמד משפטי אבל יש לה מעמד ציבורי, ואי אפשר להתעלם מהחובה לקיים דיון ציבורי בנושא".

למרות דבריו ה"חמים" לכאורה של גפני הרי שדווקא בארגונים החברתיים שוררת אכזבה מכך שבחר לעמעם את המסר ולא הביע עמדה נחרצת וברורה עוד יותר. "הוא לא היה מספיק ברור, ציפינו לשמוע ממנו קול חד וברור של התנגדות חריפה למתווה הקיים ודרישה חד משמעית לשנותו", אומרים גורמים במטה המאבק.

במקביל שוררת ביקורת על ההתנסחות החריגה גם בחצרות האדמו"רים. אישיות בכירה באחת החסידיות הגדולות גינתה אמש את ההתבטאות של גפני ואת השימוש במינוח הקדוש אדמו"ר לצרכי הומור פוליטיים.

לדברי האישיות: "מדובר בהתבטאות אומללה שאין מקומה בציבור שמכבד מנהיגיו ורבניו. המושג אדמו"ר לא נלקח לצרכי שימוש ציניים וזולים ויש למחות על כך".

"בא נראה מה היה קורה עם גפני היה משתמש בביטוי מרן או ראש הישיבה איזה ביקורת פנימית היה חוטף מגדולי ישראל ועוזריהם", אומר גורם באגודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר