אאא

סקודה סופרב החדשה קיבלה היום ציון בטיחות של חמישה כוכבים מתוך חמישה במבחן ריסוק שערך ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP. על פי ממצאי הארגון, שבחן את הסופרב המיועדת להגיע לישראל בחודשים הקרובים, בהדמיית תאונה נשאר תא הנוסעים של הסופרב יציב, מבלי לקרוס. עם זאת, במבחן תאונה צידית נרשמה רמת הגנה חלקית בלבד לחזהו של הנהג ולצווארו של הנוסע מאחור. במבחן המדמה תאונות בהן מעורבים ילדים היושבים ברכב, התקבל ציון גבוה המעיד על רמת הגנה גבוהה לילדים ופעוטות. ציון גבוה ניתן לסופרב גם בסעיף הפגיעה בהולכי רגל.

לצד הסופרב נבחנה על ידי הארגון גם יונדאי I20, ששיווקה החל לאחרונה בישראל. בשונה מן הסופרב, שקיבלה ציון של חמישה כוכבים, הI20 קיבלה ציון חלקי של ארבעה כוכבי ריסוק מתוך חמישה. יבה, למרות שתא הנוסעים עצמו נותר יציב ולא קרס בזמן דימוי התאונה, היא כרית האוויר הצדדית, שלא נופחה כראוי. הI20 זכתה גם לציון חלקי בלבד בסעיפים הנוגעים להגנה על פעוטות היושבים ברכב בזמן תאונה, לאחר שהמבחן הצביע על אפשרות לגרימת לחץ על צווארם של פעוטות היושבים ברכב. בסעיף ההגנה על הולכי הרגל זכתה הI20 לציון טוב.

לצד הסקודה והיונדאי נבחנה גם פיאט פנדה קרוס, גרסת השטח של הפנדה, שאינה מיובאת לישראל. הפנדה קיבלה ציון נמוך של שלושה כוכבים בלבד מתוך חמישה, לאחר שכריות האוויר הקדמיות לא תפקדו כראוי. הפנדה קיבלה ציונים נמוכים גם במבחני הריסוק הצידיים. במבחן המדמה נוכחות של ילדים ברכב קיבלה הפנדה ציון טוב, אך בסעיף הפגיעה בהולכי הרגל התקבל ציון חלקי בלבד.