בקרוב: פחות בירוקרטיה למוסדות חרדים במשרד החינוך?

בעקבות טענות של מנהלי מוסדות "מוכר שאינו רשמי" על חסמים רבים במשרד החינוך, נפגש ח"כ פרוש עם שר האוצר ודן בהקמת הוועדות שיסייעו למוסדות, כפי שנקבע בהסכמים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ילדים חרדים. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

סגן שר החינוך מאיר פרוש החל בסדרת פגישות עם שרים בממשלה הקשורים בנושא הקמת הוועדות להסרת החסמים בהם נתקלים מנהלי מוסדות המוכש"ר (המוכר שאינו רשמי) במשרד החינוך, וזאת כפי שסוכם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ויהדות התורה. בין היתר, קיים פרוש בימים האחרונים פגישה בנושא עם שר האוצר משה כחלון.

פרוש הודה לשר האוצר על כך שלדבריו נרתם במהירות "לתקן את העוול שנעשה לילדי מוסדות המוכש"ר, כאשר הממשלה החולפת ההדירה אותם, ולא סבסדה להם את קייטנות הקיץ, כפי שהיה בבתי הספר הממלכתיים", פרוש הוסיף כי מוסדות המוכש"ר נתקלים בבירוקרטיה כמעט בלתי אפשרית, וזה הדבר הראשון שהחל לעסוק בו מאז שנכנס למשרד לפני כחודש.

שר האוצר הביע היענות להמשיך להוציא לפועל את ההסכם הקואליציוני תוך שיתוף פעולה מלא גם בנושא של הקמת הוועדות, ומעורבות אקטיבית בנושא.

סגן שר החינוך פרוש אמר, כי "הסרת חסמים ובירוקרטיה מיותרת עומדים בראש סולם סדר העדיפויות בכדי למנוע את המשך הפגיעה הקשה במוסדות התורה והחינוך, ואנו מקווים בע"ה להיות בקרוב אנשי בשורה למנהלי וראשי המוסדות בעניין חשוב ודחוף זה".

כזכור, בשל הטענות לחסמים כלפי המוסדות, בהסכם הקואליציוני בין הליכוד ויהדות התורה סוכם על הקמת ועדות בתוך שלושה חודשים מיום הקמת הממשלה, שתפקידן יהיה "לפשט את הבירוקרטיה" ולטפל בכל הנושא של החסמים וההתנהלות של מוסדות המוכש"ר מול אגף החשבות במשרד החינוך.

בתקופה הקרובה ייפגש סגן שר החינוך עם שרי משרדי הממשלה השונים שירכיבו את הוועדה המיוחדת. בוועדה יהיו חברים צוות מטעם משרדי החינוך, האוצר, הבריאות, הפנים, בטחון פנים, המשפטים, הרווחה, ונציגות מטעם מוסדות החינוך החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר