לאחר הלינץ: נתניהו נפגש עם מנהיגי הדרוזים; "מגנים את האירוע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראשי העדה הדרוזית בכדי לנסות ולהרגיע את הרוחות בעדה לאחר הלינץ' בפצועי סוריה: "לוודא שפורעי החוק לא יהפכו לנורמה" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו ומנהיגי העדה הדרוזית, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ. ידאו: רועי אברהם, לע"מ. סאונד: איתמר בוטון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) בירושלים עם ראשי העדה הדרוזית בכדי לנסות ולהרגיע את הרוחות בעדה לאחר הלינץ' בפצועי סוריה.

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "הבנים שלכם, הבנים של כולנו, משרתים ונלחמים בצה"ל ומגנים על המדינה של כולנו. אנחנו כולנו שומרי חוק וכולנו אזרחים נאמנים, ואם יש מישהו שחורג מהכללים הללו, לוקח את החוק לידיים, החובה שלנו היא כמובן לגנות את זה ולוודא שפורעי החוק הללו לא יהפכו לנורמה. זה דבר שאנחנו צריכים למנוע - הישנות של מקרים כאלה".

נתניהו הוסיף, "אני חושב שגם חשוב במיוחד למנוע פגיעה בחיילי צה"ל או בביצוע המשימות שלהם. אנחנו הצלחנו לשמור את ישראל מחוץ לאנרכיה שמתרחשת סביבנו, עשינו את זה כי כל פעם ידענו לתחום את הדברים ולפעול בתבונה, זאת המדיניות שלנו - הייתה ונשארה. עם זאת, אני רוצה להגיד גם מלה אישית לעדה. אני מוקיר את העדה, מוקיר את פועלה, מוקיר את תרומתה למדינה בכלל, לביטחון המדינה בפרט.

"אני נתתי ביטוי לדבר הזה רק לאחרונה בתוכנית חומש עם הקצאה של שני מיליארד שקל כביטוי מעשי של ההוקרה הזאת וההבנה שיש לנו מחויבות לאחינו הדרוזים כאזרחי ישראל במלוא המובן של המלה - לא רק בשוויון זכויות, אלא גם במעורבות מלאה בחיי המדינה. מתוך היחס הזה של כבוד, שותפות ואחווה אני מבקש שנפעל יחד כפי שפעלנו עד היום להבטיח את ביטחון המדינה ואת הפעולה הסדירה של צה"ל וזרועות הביטחון שלנו - בכל תחום ובכל מקום, ואני מודה לכם שבאתם".

המנהיג הרוחני לעדה הדרוזית בישראל השייח מואפק טריף אמר בפגישה: "יש לנו הכבוד, אדוני כבוד רה"מ, שאנחנו באים אליך. אנחנו יודעים מה אתה עושה, אנחנו יודעים על התבונה והחוכמה שאתה מוביל בכל העניין הזה. אני מכיר היטב כל מה שאתה עושה למען המדינה ולמען העדה.

"אנחנו מודים לך גם על תוכנית החומש שעשית למען הכפרים ובזכותך. כמובן מה שהיה, אנחנו כינסנו את ההודעה ביחד עם יו"ר הפורום בקבר יתרו, נביא שועייב, כל מנהיגי העדה הדתיים וראשי רשויות וחברי כנסת ומנהיגי דת גינינו מה שהיה ואנחנו מתייצבים וביחד ויש לנו את הכבוד שהבנים שלנו משרתים בצה"ל ואנחנו חלק מצה"ל ולא ניתן יד למישהו שיפגע בחייל, לא חשוב מי. כמובן אנחנו גינינו כל מה שקרה וכל מה שהיה".

המנהיג הוסיף ואמר: "הדת שלנו והמסורת והערכים נגד לפגוע חס וחלילה באמבולנס או בפצוע. זאת לא דרכנו, לא התחנכנו על זה, אנחנו מגנים בכל תוקף מה שהיה וכמובן אנחנו מקווים שאתה תמשיך ותוביל בחוכמה ובתבונה את כל העניין הזה. אנחנו לרשותך".

בין המשתתפים בפגישה: יו"ר פורום הראשיות הדרוזיות ג'אבר חמוד, יו"ר פורום העמותה ליד בית הספר למדעים ירכא אמל אסעד, חבר הכנסת לשעבר סלאח טריף, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון וסגן השר איוב קרא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר